Reportáž: Intel Solution Summit 2010

Tradiční setkání firmy Intel s nejvýznamnějšími partnery z regionu EMEA (Evropa, Blízký východ, Afrika) se letos uskutečnilo v Dubaji. Exkluzivní reportáž vám opět přinášíme na ChannelWorldu.

Reportáž: Intel Solution Summit 2010



Intel Solution Summit minulý týden oslavil již dvanáctý ročník. Po loňské zastávce v pražském Hiltonu se letos přesunul do Arabských Emirátů. Během dvou dnů se mohli nejvýznamnější partneři z regionu seznámit s obchodní strategií a vizemi výrobce, stejně jako s řadou technologických řešení Intelu a jeho partnerů z řad mezinárodních dodavatelů.

Richard Peel, Director of Membership Operations, v úvodu konference, která setkání zahájila, nešetřil optimismem. Intel totiž v předcházejícím dnu zveřejnil finanční výsledky za první čtvrtletí, kdy dosáhl čistého zisku 2,4 miliardy dolarů, což znamená nárůst oproti stejnému období loňského roku o 228 %.Steve Dallman vidí budouconst v v obsahu  přístupném z  kteréhokoliv zařízení.

Intel provedl nejrozsáhlejší obnovu platforem ve své historii. Během třech měsíců uvedl na trh nové procesory pro stolní počítače, notebooky i servery. Dnes představujeme naší vizi vývoje IT, kterou chceme maximálně využít k další společné expanzi,“ promluvil k partnerům Richard Peel.

Vizi evoluce IT byznysu následně představil Steve Dallman, VP & General Manager, Worldwide Reseller Organization. „IT přichází do stádia, kdy budou všechna zařízení propojena prostřednictvím internetu. Odhadujeme, že v roce 2015 půjde o 15 miliard zařízení, což na planetě se 6 miliardami lidí otevře řadu nových obchodních příležitostí.

Podle Steva Dallmana směřuje nový model ICT k centralizaci dat a aplikací do cloudů, ze kterých si budou uživatelé flexibilně stahovat přesně to, co právě potřebují. Intel tuto evoluci IT průmyslu, kdy uživatelé využívají dat a aplikací nezávisle na zařízení, nazývá „Computing Continuum“. Ambicí výrobce je přitom působit jako katalyzátor tohoto trendu spolu s partnery. Viceprezident Intelu je proto vyzval k aktivnějšímu vyhledávání a propagaci nových zařízení, která jsou rychlejší, menší, efektivnější a stále častěji také zabudovaná (embeded) například do automobilů, nábytku, nebo zcela nových zařízení typu reklamních panelů schopných rozeznávat pohlaví kolemjdoucího a přizpůsobovat mu automaticky zobrazované komerční sdělení.

Tablety, nettopy, ultra-tenké notebooky a small-form-format desktopy budou podle Intelu důležitými kategoriemi růstu partnerů. Výrobce se proto na svých stránkách snaží partnerům poskytnout detailní informace o nových technologiích. Do konce roku se očekává také rozšíření lokalizací tohoto webu do češtiny.

Nepřímý prodej č. 1

Mezi zákazníky Intelu patří kromě lokálních partnerů také ti největší mezinárodní producenti PC. Stejně jako v loňském roce však nepřímý prodejní kanál tvořil většinu obratu výrobce.Maurits Tichelman hovořil o dalším rozvoji partnerských  programů Intelu.

Maurits Tichelman, Director Reseller Channel Organisation v regionu EMEA, proto zdůraznil, že pro Intel zůstávají partneři prioritou a výrobce bude pokračovat v jejich dosavadní podpoře a investicích do obchodního kanálu. Zmínil zároveň příležitosti, které se před resellery a integrátory otevírají.

Jednou z nich je nárůst počtu „zapálených“ hráčů, který výrobce v roce 2010 odhaduje na 1,5násobek současného stavu. Partnerský kanál Intelu prodá celosvětově také 70 % „entry level“ PC, což je potenciál, který by si měl zachovat. „Diferencujeme nabídku desktopů a zároveň vás chceme připravit na zcela nové kategorie produktů, jako jsou například tablety,“ uvedl Maurits Tichelman.

Ředitel pro nepřímý prodejní kanál dále připomněl programy a nástroje, kterými Intel partnery podporuje. Jako nejvíce oceňovaný přitom vyzdvihl Flex+ do kterého se můžete zapojit prostřednictvím partnerského programu výrobce.

Intel chce své programy pro partnery dále rozšiřovat, a to ve dvou směrech. Změnami projde Channel Authorised Manufacturer Program (CHAMP), který nově umožní zapojit producenty nových embeded systémů. Právě tato změna by měla přinést nové příležitosti pro lokální integrátory, kteří prodávají řešení pod vlastní značkou zákazníkům, ale vyrábí je někdo jiný.

Změny míří také na konec prodejního kanálu přímo k resellerům. Do partnerského programu se budou moci nově zapojit také prodejci a obchodníci, kteří budou nově zařazeni do kategorie Intel Technology Providers. To jim umožní využívat nástroje v partnerském programu, ale také těžit z benefitů prodeje do firemního segmentu. Program, který odstartoval v roce 2008, byl přitom původně zaměřen pouze na integrátory a výrobce PC.

Příležitosti? SMB musí začít s obnovou ITGillese Pellet  vysvětlil, proř už Intel nevyužívá loga Intel   Inside. Značka Intel má  řídit poptávku zákazníků.

Maurits Tichelman rovněž vyzdvihl nové příležitosti, které partnery čekají v segmentu malých a středních firem (SMB) „Celých 92 % partnerů Intelu prodává do SMB. Tento sektor přitom jen v regionu EMEA letos utratí 41 miliard dolarů. Co chtějí? Snížit náklady, zvýšit produktivitu, naplnit potřeby specifické pro jejich vertikály, zvýšit bezpečnost a zavést řízené služby, které jim umožní soustředit se na jejich byznys.

Intel věří, že se mu spolu s partnery podaří tuto příležitost využít díky nově uvedeným technologiím a racionálním prodejním argumentům, které nabízejí (zejména významné snížení spotřeby a navýšení výkonu). Poptávku by měla řídit potřeba obnovy serverové základny, kterou firmy v loňském roce odkládaly. Výrobce rovněž na ISS představil novou verzi technologie pro vzdálenou správu V-Pro, která doznala značného zjednodušení operačního prostředí a rozšíření funkcionality. Uplatnění v segmentu SMB, ale i v korporacích, se očekává i u technologie Anti-Theft.

Obnovu koncových stanic by měla stimulovat poptávka po Windows 7 a nových úsporných modelech PC typu small-form-factor. Ředitel pro partnerský kanál neopomněl zmínit také významnou příležitost, která přichází s důrazem evropských vlád na investice ve vzdělávání.

Intel jako vodítko výběru zákazníka

Konferenci uzavřela přednáška Gillese Pelleta, ředitele evropského marketingu Intelu. „Svět IT se mění a my musíme rozumět tomu, kdo určuje podobu trhu. Stále více uživatelů všech věkových kategorií se podílí na tvorbě obsahu internetu a určují směr, kterým se IT ubírá. Počet domácích uživatelů PC roste rychleji, než je tomu u firemních uživatelů a tento trend bude pokračovat.

Podle Gillese Pelleta by měli partneři s pomocí Intelu oslovit koncové zákazníky, kteří se stávají klíčovým motorem změn. Tato tranzice byla také jedním z důvodů, proč výrobce změnil logo Intel Inside na Intel. „Značka musí řídit výběr zákazníka. Spojte Intel s výkonem. Výkon řídí výběr zákazníka a Intel je nevýkonnější,“ uvedl v závěru své řeči a vyzdvihl tři pilíře, které budou řídit poptávku: inteligentní výkon, život obohacující inovace a technologie, kterým svět věří.

K dalšímu čtení vám doporučujeme novinky z Intel Developer Fora zveřejněné minulý týden. Ze samotného ISS připravujeme také ohlasy manažerů Intelu a partnerů na showcase, kde zástupci výrobce a světových firem představili ty nejžhavější produktové novinky postavené na technologiích Intel.







Komentáře