Reportáž: Canalys Channels Forum 2011 objasnilo cloud

Kde vidí analytici společnosti Canalys hlavní příležitosti pro partnery a jakou strategii v prodejním kanále volí společnosti AMD, IBM či HP?

Reportáž: Canalys Channels Forum 2011 objasnilo cloud



Steve Brazier, prezident a CEO společnosti Canalys Steve Brazier, prezident a CEO společnosti Canalys.

Konference Canalys Channels Forum 2011, která se konala v Barceloně ve dnech 3. 10. – 5. 10., se zúčastnilo na 1 000 zástupců IT firem z 54 zemí  regionu EMEA (Evropa, Blízký východ a Afrika).

Akci s podtitulem „From Clouds to Clarity“ (v překl.: z mraků do jasna) otevřel svou keynote Steve Brazier, prezident a CEO společnosti Canalys. Uvedl, že top 10 výrobců rostlo v dolarovovém vyjádření v prvním pololetí roku 2011 o 18 %. Pokud ostatní rostli méně, ztratili tržní podíl.

Podle jeho slov prodejní kanál prochází největším posunem za posledních dvacet let. Je těžké odhadnout, jak se bude vyvíjet světová ekonomika. Asie si momentálně podle Canalysu vede podstatně lépe než západní Evropa a Spojené státy, na druhou strnu spotřeba v Číně se vlivem růstu cen potravin a ropy letos snížila.

Steve Brazier, prezident a CEO společnosti CanalysV konečném důsledku však Steve Brazier tvrdí, že jediná věc, které se IT odvětví musí bát, je strach. Pokud budou mít firmy, stát a spotřebitelé obavy z budoucího vývoje ekonomiky, nebudou utrácet.

Jak tedy nastavit rozpočty na další období? IT bude podle Canalysu s 60% pravděpodobností růst o 10 %. Je však 25% pravděpodobnost, že přijde další krize a tržby se propadnou o 15-20 %. Z 15% pravděpodobností Canalys očekává, že se ekonomika uzdraví.

Hlavními trendy v IT odvětěví jsou podle Canalysu: obchody s aplikacemi, cloud, konzumerizace IT a datová centra.

Cloud pro spotřebitele, ne pro podniky

Analytici Canalysu tvrdí, že cloud není nejdůležitější pro podniky, ale pro obsluhu spotřebitelů. Hodnota cloudu pro koncové spotřebitele má letos dosáhnout 47 miliard dolarů, B2B cloud pak 32 miliard dolarů a privátní cloud 50 miliard dolarů. Celkové výdaje na IT by letos měly činit 1,7 bilionu dolarů.

Steve Brazier vznesl zásadní otázku: Proč přesouvat do veřejného cloudu něco, co funguje v podniku bez problémů, a zvyšovat tak bezpečnostní riziko? Doporučuje tedy přesouvat do cloudu pouze to, co „in house“ nefunguje nebo to, co již bylo outsoursováno.

Svou závěrečnou keynote Steve Brazier uzavřel doporučením pro channel partnery transformovat se ze starého modelu (pomoc vybrat, dodat, instalovat, testovat a udržovat zákazníkovi hardware) na model budoucnosti (doporučení podle očekávané zátěže, implementovace, provoz a optimalizace, reportování na základě budoucích odhadů, alokace přesně měřitelných nákladů a analýza).

AMD ve znamení x86 procesorů s 3D grafickým výkonem

Emilio Ghilardi, senior viceprezident a ředitel prodeje ve společnosti AMDEmilio Ghilardi, senior viceprezident a ředitel prodeje ve společnosti AMD, představil aktuální portfolio procesorů a mluvil o další strategii společnosti, která počítá s trendem „jakékoliv zařízení spojené s jakoukoliv službou“.

AMD také vyvíjí vlastní technologii a chystá se stejně jako Intel vstoupit do oblasti bezpečnosti.

Podle celosvětového průzkumu mezi 1 500 AMD zákazníky jich 37 % je již v cloudu, z toho 63 % má v mraku velmi důležitá podniková data.

To je podle Ghilardiho jasným znamením, že se transformace již děje. Pouze 39 % dotázaných, kteří testují cloud, má odborné znalosti, což je jasnou příležitostí pro partnery. Na čem zákazníkům skutečně záleží? Podle AMD je to rychlost nasazení, rostoucí výpočetní hustota, celkové náklady na vlastnictví, personalizace a flexibilita.

Také IBM míří do oblak

Za softwarovou divizi IBM vystoupil Craig Hayman, general manager, industry solutions. V úvodu upozornil partnery na hlavní růstové iniciativy, kterými jsou pro IBM Smarter Planet, podniková analýzy, cloud a chytré IT a rostoucí trhy.

Celá jeho keynote se nesla ve znamení tzv. Smart Cloudu, veřejného cloudu pro firmy, ve kterém IBM obsáhne: Application Services - zabezpečenou platformu jako službu s podporou javy, Foundantion - portfolio softwaru a hardwaru pro cloud computing, Ecosystem - podporu pro ISV a partnery IBM poskytující cloudové služby.

Craig Hayman, general manager, industry solutions, IBM

Platforma pro kompletní cloudové portfolio, postavená na referenčním modelu architektury IBM  zahrnuje software pro spolupráci a komunikaci (Social Business), nástroje pro správu nákupu, marketingu a prodeje zboží a služeb (Smarter Commerce), řešení pro správu a koordinaci zdrojů měst (Smarter Cities) a software pro analýzu podnikových dat .

Všechna tato řešení provozovaná z cloudu – datového centra IBM mají být budoucí příležitostí pro partnery. Proto pro prodejce a dodavatele výrobce připravuje také nové programy a certifikace.

IBM se také zavázalo, že midmarket budou celosvětově obsluhovat pouze partneři. Výrobce přitom věří, že je lepší nechat partnera, aby si lead našel, oslovil a uzavřel, než mu ho dodat. V rámci dosavadní podpory se IBM podařilo snížit náklady na získání leadu o 30 %, přičemž výnos na lead vzrostl o 25 %.

HP se o PSG rozhodne po důkladné analýze

Poslední měsíce vyzdvihly mnoho otázek ohledně budoucnosti HP. Ann Livermoreová, výkonná viceprezidentka, Enterprise Services HP vystoupila na CCF, aby odhalila další budoucnost společnosti. Hned na začátku své prezentace ujistila partnery, že jsou centrem jejich strategie a HP je úspěšné především díky nim.

V 3. čtvrtletí tvořil 70 % obratu HP hardware, 30 % software a služby. Současné oblasti působení výrobce podle slov výkonné viceprezidentky neopouští a bude je rozšiřovat, aby mohl vytvořit základnu pro dodávky integrovaných řešení.

Firmy, které se v minulosti rozhodly odloučit byznys počítačů, tak podle Livermoreové udělaly, protože byl ztrátový, což podle není případ HP, které má na trhu PC největší tržní podíl a úspěšně zavedený obchodní model.

Ann Livermooreová, prezidentka a CEO společnosti HPPro vyčlenění divize PSG se HP rozhodne pouze v okamžiku, kdy to prospěje růstu marže, tržního podílu a bude to lepší pro zákazníky, akcionáře, a tím pádem i pro prodejní partnery.

Nová výkonná ředitelka Meg Whitmanová bude mít nyní za úkol urychlit kompletní analýzu byznysu HP, aby výrobce odhalil možné dopady vyčlenění divize PSG na ostatní oblasti působení a získal kompletní pohled na to, kde více ztrácí, než vydělává.

Mezi dotazy z pléna zazněla také otázka, jak HP přesvědčí zákazníky a prodejní partnery, že je nadále zainteresováno v oblasti mobility. Ann Livermoorerová upozornila, že oblast mobility pro HP znamenala nejprve notebooky. Z pohledu zájmu spotřebitelů pak podle ní dává smysl pokračovat také s tablety, přičemž HP se na tuto oblast dívá také z pohledu backend systému, správy a aplikací.

Někteří partneři vznesli dotaz s obavou, že pokud HP vyčlení divizi PSG, promítne se to do cen a poškodí to jejich byznys se servery. Livermooreová partnery ujistila, že zvýšení cen by rozhodně neprospělo žádné straně, a že servery jsou z pohledu prodejního kanálu pro HP jednou za zásadních oblastí.

Nezapomeňte na software a bezpečnost

Dále se Ann Livermorevá věnovala strategii. Začala doporučením: „Držte se prodeje volume produktů, ale nezapomeňte se zaměřovat na software a bezpečnost.

Strategií HP je optimalizace současných tradičních prostředí (tisková, PC nebo datová centra), pomoc vést a spravovat cloudové architektury, umožnit smysluplnou transformaci k hybridním modelům a definovat a dodat propojený svět.

Z pohledu konkrétních oblastí a příležitostí pro resellery zmínila konvergovanou infrastrukturu, podnikovou bezpečnost, optimalizaci a správu informací (produkty po akvizicích společností Vertica a Autonomy) a hybridní nasazení - cloud jako model dodávky.

V rámci Canalys Channels Fora jsme také položili několik otázek Davidu Smallovi, viceprezidentovi channel & commercial sales v McAfee a připravujeme i další rozhovory, např. s Walterem Deppelerem, prezidentem společnosti Acer.

Zdroj: ChannelWorld




Galerie




Komentáře