Ohlédnutí za „boží“ roadshow ATC (aktualizováno)

Firma AT Computers, IT distributor roku 2009, odstartovala včerejším dnem roadshow po českých a slovenských městech. Na začátek zavítali její zástupci do pražského Top hotelu. Kteří výrobci vystoupili, co představili a ve kterých městech je můžete navštívit sami?

Ohlédnutí za „boží“ roadshow ATC (aktualizováno)



(aktualizováno 12. 5. 2010 o výstup ze zastávky v Pardubicích)

Téměř šest desítek prodejců a dodavatelů služeb včera navštívilo první zastávku ATC RoadShow, kde se seznámili s novinkami distributora a výrobců. Martin Wanke, marketingový manažer AT Computers (ATC), přivítal partnery v devět ráno a osvěžil setkání kvízem z řecké mytologie, který probíhal po celý den. Odměny v podobě diamantů partneři sbírali také za správné odpovědi po každé přednášce a v závěru setkání za ně mohli získat ceny z bohaté „boží“ tomboly. Kromě informování a pobavení prodejců distributor nabídl účastníkům zařazení do partnerské sítě Premio.

Prodejci se mohli mimo jiné seznámit s novými modely notebooků Toshiba, které přijdou na trh zhruba za tři týdny.Premio je značka počítačů, ale také skupina prodejců úzce spolupracujících s AT Computers. Podobně jako síť Comfor přináší svým členům řadu výhod především v oblasti marketingové podpory. Tyto benefity distributor aktuálně rozšiřuje.

Co členům sítě nabízí? Jde například o zasílání Happy Hours (každodenní nabídka produktů ATC za speciální ceny) s denním předstihem. Partneři Premio mohou tento mailing přeposlat koncovým zákazníkům s vlastním logem a cenami. Dále jsou Premio partneři uvedeni v letácích, kterých ATC vydává čtvrt milionu měsíčně a distribuuje je do schránek domácností. Členové sítě si mohou navíc nechat vyrobit leták na míru a za speciální ceny ho nechat roznést ve zvolené oblasti. ATC přitom slibuje další výhody, které zavede už v červnu.

Podmínkou účasti v síti je odběr zboží od AT Computers v hodnotě 100 tisíc měsíčně a dodržování pravidel jednotlivých marketingových akcí. Platí také regionální ochrana partnerů, ale aktuálně je síť novým zájemcům otevřena v celé ČR i SR.

Novinky výrobců

Na akci představili produktové a obchodní novinky zástupci šestnácti výrobců. Navštívili jsme přednášky některých z nich a přinášíme vám exkluzivní přehled novinek, který zítra budeme aktualizovat o další informace prezentované na zastávce RoadShow ATC v Pardubicích.

Lukáš Valenta ze společnosti Acronis na úvod představil aktuální portfolio výrobce zaměřené na zálohování, které je od února nově rozšířeno o bezpečnostní software (Backup & Security 2010, Internet Security 2010, Antivir 2010). Podrobněji se přitom zaměřil na rodinu produktů Backup and Recovery 2010. S novinkami se můžete podrobněji seznámit na stránkách Acronisu.

Petra Slámová, marketingová manažerka společnosti TomTom, seznámila partnery s vývojem trhu navigací. V kusech v loňském roce klesal trh z hlediska objemu o tři procenta, v hodnotě pak propadl o 23 %.  TomTom zůstal jedničkou na trhu a podle Petry Slámové se mu dařilo zejména v segmentu dražších modelů navigací.

Zástupkyně výrobce představila hlavní prodejní argumenty a výhody oproti konkurenci. Patří mezi ně navádění do jízdních pruhů, přijímač dopravních informací, funkce MapShare (uživatelé mohou zanášet opravy) a IQ Routes (anonymní sběr informací uživatelů a zohlednění jejich tras v navigaci), detekce radarů, nebo nabídka rychlé pomoci.

Do navigace si může váš zákazník nahrát nejaktuálnější mapu zdarma do třiceti dní od aktivace. Aktivací se přitom myslí připojení k počítači, nebo její použití v autě jedoucím rychleji než 40 km v hodině, upozornila Petra Slámová. Zapnout navigaci v obchodě tak můžete bez obav.

Kromě představení produktů zaznělo i zajímavé doporučení pro prodejce. Orientace na prodej příslušenství a služby má i v tomto segmentu smysl. Například adhezivní podložky s marží 30 % umožní připevnění navigace na palubní desku. Příkladem úspěšné služby je zase akce Datartu, který prodává stažení a nahrání nejaktuálnější mapy za 350 Kč (TomTom přitom zákazníkům umožňuje aktualizaci mapy zdarma do 30ti dnů od zakoupení produktu).

Reklamace TomTomu probíhají dvojím způsobem. Tím prvním je tzv. DOA reklamace, která  při poruše do 14ti dnů od zakoupení produktu znamená výměnu kus za kus (pozor, posílat v kompletním balením s příslušenstvím). Záruční a pozáruční reklamace probíhají vlastním svozem výrobce (pozor, posílat bez příslušenství a bez originálního balení).

Digitální domácnost z D-Linku

David Rusín, channel manažer společnosti D-Link nejprve představil historii firmy. Značka je totiž v distribuci AT Computers nováčkem. D-Link je světovou jedničkou v prodeji wi-fi produktů a dvojkou v počtu David Rusín, D-Linkprodaných portů. Českým partnerům například jako první nabídl produkty podporující standard Wireless N. David Rusín upozornil také na zajímavé marže, možnost projektové spolupráce a dva partnerské programy – www.d-best.cz (sbírání bodů a odměn za nákupy D-Link) a Partner + kde se aktuálně můžete zapojit do zajímavé akce šrotovné na switche, ale také složit certifikační zkoušky. Nejbližší přípravy na certifikace probíhají v Praze a v Brně.

V další části přednášky se David Rusín zaměřil na koncept digitální domácnosti. Ten se točí kolem wi-fi routerů podporujících standard Wireless N. Výrobce jich má v nabídce hned několik. Paří mezi ně i oceňovaný DIR-685 „vše v jednom“ – tedy router, NAS i fotorámeček.

Mezi další zdůrazněné produkty patřil USB router DWA-131, který snadno zprostředkuje N-kovou konektivitu například v netboocích, ale také úložná řešení (prodávaný DNS 323), multimediální přehrávač Boxee Box, nebo nové 3G USB produkty.

Software nebo hardware ode mě ber

Linda Vaňková a její kolega Michal Hebeda představili aktuální nabídku produktů Kerio Technologies. Nabídli návštěvníkům účast v síti autorizovaných partnerů i možnost certifikace pro prodej řešení Kerio.  Mimo jiné připomněli, že Kerio MailServer (2002-2010) letos přestalo Kerio vyrábět a nahradilo ho produktem Connect 7.

iiyama, Roman OchodekRoman Ochodek zastupující na českém a slovenském trhu značku iiyama seznámil partnery s výsledky výrobce i novými produkty. Producent LCD iiyama se za loňský rok v tuzemsku chlubí počtem 10 300 prodaných kusů monitorů. Mezi novinkami vypíchnul produktový manažer například novou řadu Eco zaměřenou na spotřebu, multitouch monitor, nebo 19 monitor s tvrzeným sklem a ochranou proti poškrábání. Na závěr připomněl Roman Ochodek možnost zapojit se do partnerského programu Kaizen, na který jsme se podrobněji zaměřili v rozhovoru pro ChannelWorld, který zveřejníme příští týden.

V dopoledním bloku Tomáš Hrzán, produktový manažer Sony Vaio pro ČR a SR, připomněl zdokonalování servisních podmínek značky. Na tuzemských trzích samozřejmě platí záruka 24 měsíců, která je u aktuálních jarních modelů platná rovněž mezinárodně. DOA se zatím řeší přes distributora a platí i pro koncového zákazníka po dobu 14 dní po zakoupení. O servis notebooků Vaio pečuje evropské servisní středisko Vaio Link a tuzemský partner Kapsch.

ATC RoadShow  pokračuje

Z představovaných novinek naše ohlédnutí neshrnuje zdaleka vše. Dnes se můžete sami zastavit na ATC RoadShow v Pardubicích (5. 5. hotel Zlatá Štika), následuje Brno (12. 5. hotel Myslivna), Ostrava (13. 5. hotel Clarion), Plzeň (18. 5. kongresové centrum Parkhotel) a Liberec (19. 5. hotel Zlatý Lev).

Roadshow zavítá i do třech slovenských měst, 8. 6. navštíví Košice, 9. 6. Žilinu a 10. 6. Bratislavu.

Vítejte v Pardubicích!

(aktualizováno 12. 5. 2010)

Za Toshibu se mikrofonu na pardubické zastávce roadshow ATC ujal Petr Kotyk a na úvod představil integrovaný software EasyMedia a Easy Guard v noteboocích. Toshiba do svých strojů dále instaluje program 3D HDD Protection, díky kterému můžete zákazníkům předvést, jak pracuje ochrana disku v přístroji. Toshiba pro sezónu 2010 / 2011 připravila nové designy notebookové řady Satellite a model Satellite U500 dostal mimo jiné dotykový displej.Účastníci akce kromě aktuálních informací z trhu získali zdarma tištěné speciály ChannelWorldu.

Michail Dejak ze společnosti Asus se zaměřil především na notebooky a jejich modelové řady K, N a UL. Řada UL nabízí tenký design a výdrží na baterii (přes 10 hodin), a to je směr, kterým se podle slov Michaila Dejaka bude Asus dále ubírat. Řada K přišla v nedávné době ve své druhé generaci a brzy se na trhu objeví i nová generace řady N. Závěrem prezentace Michal Dejak ještě zmínil nové Asus Eee PC 1201N (dvoujádrový procesor a výdrž na baterii až 14 hodin) a řadu komerčních produktů s označením B, P a PL s matnými displeji.

Po obědě přišla řada na Acer a Pavla Novotného. Ten nejprve v krátkosti shrnul historii firmy a její současné úspěchy. Podle předběžných výsledků Gartneru je Acer největším výrobcem notebooků v regionu EMEA (Evropa, Střední východ, Afika).

Acer aktuálně nabízí partnerům dva autorizační programy. Na produkty pro domácnost se zaměřuje program Acer Point a Acer Affinity slouží pro partnery z oblasti enterprise. Představované nové modely notebooků z řady Timeline X si vaši zákazníci podle Pavla Novotného oblíbí především kvůli nízké hmotnosti, tloušťce, výkonu a vysoké výdrže na baterii, které je dosaženo díky technologii PowerSmart. „Acer se zaměřuje především na spolupráci s partnery a díky efektivnímu obchodnímu modelu s poměrně nízkým počtem zaměstnanců může nabídnout nízkou cenu,“ uzavřel přednášku Pavel Novotný.

Office 2010 se blíží

Jako další vystoupila Petra Bartošová, partner account manažerka ze společnosti Microsoft. Na začátku zmínila prodeje Windows 7 v ČR (450 tisíc licencí) a růst podílu 64 bitové verze (přes 50 %).  Už v březnu skončila platnost licence Windows 7 RC, řada uživatelů je však stále podle údajů Microsoftu používá a váhá nad přechodem k plné verzi.

Zásadním tématem prezentace se stal balík Office 2010, který můžete díky programu technologické záruky prodávat již nyní. Protože se s nástupem Office 2010 mění počet a rozdělení licencí, zákaznici, kteří si nyní zakoupí Office 2007 v jedné z nižších licencí, po uplatnění technologické záruky získají některé části sady zdarma. Díky novince Product Key Card si mohou zákazníci kdykoli od nákupu nového PC se zkušební verzí Office pořídit verzi plnou.

Prezentace tiskáren výrobce Konica-Minolta se ujal Vítězslav Skupina, což je dedikovaný prodejní specialista pro značku přímo v ATC. Jako prodejní výhody výrobce uvedl technologii Simitri HD, díky které jsou tiskoviny kvalitnější a například tolik neblednou na slunci. Mezi další výhody patří software s českým prostředím a kompletními českými návody. ATC svým partnerům nabízí možnost zakoupení kompletních tiskových balíků a také možnost podpisu servisní a materiální smlouvy se zákazníkem, ze které jako partner dostanete okamžitou provizi.

O prezentaci výrobce Lexmark se postaral Martin Stočes. Lexmark se zaměřuje pouze na nepřímý prodej a nabízí u některých zařízení možnost prodloužení záruky až na 5 let. U multifunkcí a laserových tiskáren navíc výrobce nabízí záruku on-site. Partnerský program dělí Lexmark do třech kategorií (registrovaný, premium, expert) a pokud nejste partnery, můžete se registrovat přímo na webu výrobce. Na webu Mujlexmark se pak můžete účastnit bonusprogramu. Výrobce spolu s ATC pořádá také promoakce (najdete na webu ATC) díky kterým můžete získat některá zařízení se slevou v průměru až 40 %.

Epson cílí (nejen) na inkoust

Předposlední prezentace patřila Michalu Hrdinovi a firmě Belkin. Ta nabízí až u 95 % produktů doživotní záruku a podle slov Michala Hrdiny i velmi zajímavé marže. Belkin má ve svém portfoliu řadu síťových produktů pro domácnosti s podporou bezdrátových sítí, u těch se rozhodl skončit se standardem Wireless G a přechází tak pouze na produkty Wireless N. V květnu také do jeho portfolia přibudou nová pouzdra a kabely s podporou technologie USB 3.0. U ATC běží v současné době promoakce 4+1  na přepěťové ochrany Belkin.

Na závěr pardubické zastávky se představil výrobce tiskových zařízení Epson. Marcel Divín, produktový manažer výrobce, představil interaktivní projektory s velmi krátkou projekční vzdáleností. Ty nejsou ve volné distribuci, což znamená poměrně slušné marže při prodeji. Získat je můžete buď jako partner ATC nebo VIP partner Epsonu.

Marcel Divín také zdůraznil výhody technologie 3LCD, díky které projektory Epsonu dosahují vyšší reálné svítivosti. V oboru tiskových zařízení upozornil na spotřební materiál jako klíčovou komoditu, kde se dá dosáhnout velmi slušných marží. Na závěr zmínil strategii Epsonu, který nyní klade vyšší důraz na inkoustové tiskárny. Společně s poklesem cen laserových zařízení se totiž zvedly ceny spotřebního materiálu pro tisk laserem a u inkoustových zařízení tak lze dosáhnout nižších nákladů na tisk, což je určitě údaj, který zajímá většinu vašich zákazníků.







Komentáře