Fotoreportáž: partnerské setkání HAL Day 2011

Navštívili jsme partnerské setkání prodejců počítačů HAL 3000. Jaké novinky 100Mega Distribution chystá v partnerském programu a co nám prozradil v rozhovoru nový generální ředitel?

Fotoreportáž: partnerské setkání HAL Day 2011



Jarní HAL Day 2011 se konal v hotelu Atlantis v Rozdrojovicích u Brna. Registrace účastníků šla jako po másle. Děvčata nezaHALela.

Přes 150 prodejců počítačů HAL 3000 a další obchodní partneři společnosti 100Mega Distribution se setkali 7. 4. 2011 v kongresovém hotelu Atlantis v Rozdrojovicích u Brna. Letošní HAL Day se nesl pod sloganem „HAL3000 formule mezi počítači“, což prozrazovala nejen formule 3 v předsálí, ale již u registrací tematicky oděné hostesky.

Účastníky přivítal nový generální ředitel Martin Zavřel s obchodním ředitelem Davidem Petrovičem, marketingovým manažerem Alešem Tálským a vedoucí oddělení PC a notebooků Petrem Chodúrem. Společně poté partnery provedli celou historií počítačů značky HAL 3000 a týmu, který se na jejich vývoji podílel.  Námětem pro brand počítačů se stala Vesmírná Odysea Arthura C. Clarka, ve které poprvé zazněl HAL 3000 jako heuristicky programovaný algoritmický samočinný počítač.

David Petrovič vzpomenul, že doposud bylo na celém světě vyrobeno 91 tisíc počítačů HAL 3000 a pro letošní rok je v plánu překonat 100 tisíc prodaných kusů. Svou spokojenost s počítači HAL partneři posvětili také v ChannelWorld Awards 2010, kde 100Mega získala třetí místo v kategorii Výrobce počítačů roku.

Petr Chodúr následně představil projekt šampION. Nové modely desktopů ION2 pro domácnosti i kanceláře s exkluzivním šasi zaznamenaly až sedminásobný nárůst prodejů. Odvážného projektu 3D Expert se pak zúčastnilo 30 partnerů v ČR, 10 v SR. Ve spolupráci s nVidia se tak podařilo více proniknout do podvědomí zákazníků se sestavami s 3D obrazem.

Megabody ve třech kategoriích

Partnerského programu a podpory prodejců se ujal Aleš Tálský. Letos 100Mega plánuje kromě globálních marketingových aktivit také regionální podporu formou letáků, reklamy v rádiu, tištěné inzerce a billboardů s produktovými kampaněmi. Aleš Tálský, marketing manažer, ukazuje model formule 1 jako součásti promo dárkůNa koncové spotřebitele čekají soutěže o jízdu ve formuli F3 na okruhu v Chomutově a brandované modely formule na dálkové ovládání, které dostanou k top počítačovým sestavám.

Partnerský program Megabody doznal zjednodušení podmínek. Základní úroveň partner je podmíněna pouze prodejem 1 kusu počítače HAL 3000. V rámci partnerského programu pak prodejci můžou body vyměnit za poukázky Sodexo, poukázky do nákupních center, na benzín, dovolené, reklamní a POS předměty s logem HAL, demo počítače a zápůjčky. Další dárky budou v programu dostupné od dubna.

Autorizovaným partnerem se stávají prodejci, kteří prodají alespoň 50 počítačů HAL za rok. Oproti základní úrovni navíc získávají tzv. bezstarostný a zrychlený servis, zápis do HALnews, zápůjčky demo produktů a zápis kontaktu na hal3000.cz. Autorizovaný partner gold musí splnit limit 250 prodaných kusů za rok. Navíc získává gold logo a kontakt na hal3000.cz, prvotní oslovení při speciálních marketingových akcích a nově také regionální podporu (viz výše).


Na akci jsme položili tři otázky novému generálnímu řediteli Martinu Zavřelovi, který se do 100Mega Distribution vrátil po osmi letech ze společnosti Sapphire.

Jan Mazal: Ve 100Meze jste zpátky dva měsíce, prozradíte, jaké změny ve strategii jsou v plánu pro letošní rok?

Martin Zavřel: Částečně měníme naši strategii prodeje. Více se zaměříme na existující prodejní kanály a budeme pro ně vymýšlet speciální přístupy. Za poslední dva roky distribuční kanál hodně ovlivnili velcí e-taileři. Klasický model distributor – dealer – koncový zákazník se změnil a je potřeba na to zareagovat.

Martin Zavřel, nový generální ředitel 100Mega DistributionJaká tedy bude vaše reakce?

Hlavní změnou je rozdělení partnerů do jednotlivých skupin podle toho, kde působí, jaké mají zaměření a co prodávají. Také zákazníci změnili své spotřební chování, různé typy produktů nakupují v e-tailu, retailu a u klasických dealerů. Aby prodejci mohli uspokojit potřeby svých zákazníků, musíme tomu také my přizpůsobit svou strukturu, komunikaci a podporu.

Mohl byste představit letošní koncepci pro HAL?

HAL je téměř jediná česká značka počítačů na trhu, u které ještě rostou prodeje desktopů. Trend chceme pochopitelně zachovat, ale snažíme se do toho přinést něco víc. Budeme se snažit hodně propagovat značku, která je silná, česká a dokáže obsloužit to, co lokální zákazníci chtějí. Zaměříme se na bližší spolupráci s výrobci jako AMD, Intel, nVidia nebo Microsoft, kteří mají nové technologie, ale potřebují je na trh uvést v kompletním počítači.


Přednášky výrobců

Velkou část dne probíhaly přednášky výrobců, my jsme se zúčastnili několika z nich. Martin Káňa uvedl nové značení počítačů s procesory AMD podle jejich zaměření: Vision (základní sestavy), Vision Premium (3D hry, editace fotografií), Vision Ultimate (tvorba a editace HD filmů a nejnovější hry) a Vision Black (high-endové modely). AMD v druhém čtvrtletí uvede procesory APU, které slučují CPU a GPU na jeden kus křemíku a jsou zaměřené primárně na notebooky.  32nm série FX s kódovým označením Buldozer nahradí stávající Phenomy a procesory série A nahradí dosavadní Athlony. Série A nebude zpětně kompatibilní se starými deskami.

Dita Goczolová a Petr SedloňnVidia představili aktuální portfolio grafických karet GeForce. Nejvýkonnější kartou na světě s poměrně nízkým akustickým hlukem je nyní GeForce GTX590. Nová karta GT520 pak nahrazuje verzi GT220, přičemž nabídne podobný výkon, ale zhruba poloviční spotřebu. Zákazníky můžete nasměrovat na GeForce.com, kde naleznou vhodné nastavení her pro jednotlivé karty.

Dita Goczolová pak ve stručnosti představila partnerský program na podporu prodeje nVidia produktů s názvem PartnerForce, který odstartoval 1. 4. 2011. Prodejci budou moci využít marketingových materiálů, technické podpory, nástrojů pro cenotvorbu a další.

Hlavní přednáškový sál na HAL Day 2011Zastavili jsme se také na přednášce Karla Kose, channel manažera pro střední a východní Evropu ve společnosti BenQ, který měl pro partnery přichystán přehled novinek v oblasti monitorů a projektorů. Mezi novými modely monitorů představil např. EW2430 (VA panel s LED podsvícením, nativním kontrastem 3000:1, pozorovacími úhly 178 % a 8bitovou barevnou hloubkou). Větší model EW2730 pak nabídne navíc dálkové ovládání. Nové byznys monitory řady BL automaticky přizpůsobují jas světelným podmínkám okolí, disponují VA panelem s LED podsvícením a pivotem, přičemž koncová cena se pohybuje kolem 5 tis. Kč. BenQ garantuje u modelů s Full HD rozlišením panely bez vadných pixelů, pokud koncový zákazník na nějaký narazí a nahlásí to do 30 dnů od koupě, bude mu monitor vyměněn.

Všechny nové projektory BenQ jsou vybaveny reproduktorem, HDMI portem a výrobce u lamp garantuje 12 měsíců nebo 2000 hodin provozu. K vybraným projektorům můžete nyní zákazníkům nabídnout 80“ plátno zdarma. K modelům W600+, W1000+, W1100 a W1200 pro domácí kino můžete navíc přidat 84“ plátno. Zaujal nás také interaktivní projektor MP780ST se speciálními cenami pro školství do 40 tis. Kč. Ovládá se interaktivním perem, které se nabíjí přes USB.

Jaká další překvapení 100Mega připravila pro své dealery, zjistíte ve fotogalerii níže.

Zdroj: ChannelWorld




Galerie




Komentáře