Srovnání B2B e-shopů: Kde rychle a přehledně nakoupíte

Jsou všechny e-shopy distributorů funkčně srovnatelné? Běží stále na obdobném systému, nebo se situace mění? Co nabízejí vašemu podnikání a jak rychle se v nich zorientujete? Poskytnou vám automaticky zpracovávaná data? Budete vždy vědět, na koho se obrátit? (tabulka uvnitř)

Srovnání B2B e-shopů: Kde rychle a přehledně nakoupíte




Česká broadline distribuce má za sebou dlouhý vývoj, různé konsolidace a revizi počtu všech hráčů. Současně se mezi nimi vyměnilo mnoho zaměstnanců a samozřejmě všichni vědí, jaké funkce a možnosti nabízejí ostatní. Navíc na poli informačních systémů mají téměř všichni distributoři jednoho dodavatele – CyberSoft a jeho systém I6. Při procházení e-shopů byly znát různé lokální úpravy, ale funkcionalita proto zůstává velmi podobná.

Co tedy rozhoduje? Především lidský faktor, a to jakými daty e-shop naplníte a zda ho umíte přizpůsobit uživateli, tak aby mu sedl do ruky.

Jak dlouho trvá registrace?

Při testování délky registrace hrálo svoji roli, že jsme nikde nepožadovali kredit a vše se obešlo bez zbytečného papírování. Některé e-shopy nás zaregistrovaly prakticky ihned, dokonce bez zasílání dalších dokladů. V době ARES, Justice.cz, portálu plátců DPH to ostatně není ani moc potřeba. Jediné ouha přišlo ve slovenském eD‘ systemu, kde sice získáte registraci ihned, ale pokud nepošlete patřičné doklady, nedostanete se k funkcím určeným pro prodejce.

Daleko profesionálněji ale působilo, jakmile se od daného distributora někdo ozval – nejlépe telefonicky – a navázal s námi dialog. Představil se jako náš obchodník a udělal s námi malé interview o tom, proč jsme se registrovali a jaký máme přibližný byznys plán. Taková registrace již byla v řádu hodin, ale stihla se do jednoho dne. Tu nejdelší měla Tech Data – plných deset dní (šest pracovních). V okamžiku, kdy řešíte  nárazovou zakázku a každý den může být velmi cenný, to je už hodně.

Tab.: B2B e-shopy distributorů 1. část

Tab.: B2B e-shopy distributorů 1. část

Zdroj: ChannelWorld

Pilíře orientace občas pokulhávají

Základem obchodu s distributorem je rychlý výběr zboží, u složitějších případů dostupnost konfigurátoru, případně srovnávače a následně řešení reklamací. Co si budeme nalhávat – byť se v oblasti IT hardwaru udává 1 % jako počet uznaných reklamací, na trh přicházejí z Číny produkty, které mohou mít až 100% vadnost – pokud se objeví první várka, vadná série či dobrodružná značka.

A tady jsou znát rozdíly. Kdysi dávno se posílaly pouze ceníky v Excelu a tehdejším pionýrům prodeje IT u nás to bohatě stačilo. A tak se občas místo záložky „produkty“ objevuje „ceníky“. Nováčka to trochu zmate.

U některých e-shopů jsme zase docela těžko hledali reklamace (100Mega a Agem), jinde jsme narazili na méně přívětivý návod na reklamaci (u obou Asbisů), kterému chyběl hypertext a těžko se z něj dostávalo dál. Ale jak si jednou zvyknete, pak už víte, jak na to. Šikovnou funkcí je ověření záruky u konkrétní faktury. Nemusíte nic hledat, stačí ji zadat a víte, na čem jste. Tuto funkci postrádal pouze Agem. Sledování průběhu reklamace je ale samozřejmostí – především v zájmu přežití infolinek distributora.

Pro filtrování a procházení zboží pokračute níže na další stranu.


Vyšlo v ChannelWorld 5/2014










Úvodní foto: © tashatuvango - Fotolia.com

Komentáře