Konkurence: CZC.cz zaznamenal meziroční nárůst tržeb o 30 procent

E-shop CZC.cz oznámil, že v prvním pololetí tohoto roku zaznamenal meziroční nárůst tržeb o 30 procent. Jaké zboží se u CZC.cz stalo „skokanem roku“ a prodej kterého sortimentu stagnuje?

Konkurence: CZC.cz zaznamenal meziroční nárůst tržeb o 30 procent



Konkurence: CZC.cz zaznamenal meziroční nárůst tržeb o 30 procentČeský e-shop s počítači a elektronikou CZC.cz (dříve CzechComputer.cz) oznámil, že při porovnání výsledků z prvního pololetí letošního roku a výsledků z téže období roku minulého zaznamenal nárůst tržeb o 30 procent. Konkrétní částky společnost nezveřejnila.

Jak ChannelWorld před časem informoval v článku srovnávajícím tržby velkých tuzemských e-shopů s počítači a elektronikou, tak tržby CZC.cz za celý loňský rok činily 1, 003 mld. Kč.

CZC.cz ve zprávě pro média uvádí, že meziročně se nejvíce zvýšil zájem o tablety. Letos jich už CZC.cz prý prodal třikrát více než za celý minulý rok. Svou roli v tom mohla sehrát skutečnost, že na trhu se objevuje stále větší množství levnějších modelů vybavených především systémem Android, takže tablety jsou stále více cenově dostupnějším sortimentem.

Zájem o počítačové komponenty stagnuje, nových zákazníků přibývá

Tahounem tržeb CZC.cz podle tiskové zprávy nadále zůstávají přenosné počítače, počítačové sestavy a mobilní telefony. Rychle prý roste prodej televizní, satelitní a audio techniky, kterou do svého sortimentu CZC.cz před časem zařadil při jeho rozšiřování o černou elektroniku. Naopak stagnaci e-shop hlásí u prodeje samostatných komponent pro osobní počítače.

Vedle nárůstu tržeb CZC.cz oznámil i stoupající počet uskutečněných objednávek a registrovaných zákazníků. „Například při porovnání množství faktur od nově registrovaných zákazníků v loňském červnu a letos, vidíme nárůst skoro o 60 procent,“ uvedl Josef Matějka, majitel společnosti CZC.cz provozující stejnojmenný e-shop.

CZC.cz chce mít pobočku v každém okresním městě s dopravou zdarma

CZC.cz v uplynulém prvním pololetí letošního roku spustil novou verzi e-shopu a díky partnerským prodejnám zvýšil počet poboček. Nyní jich má 14, tedy o jednou tolik, co před rokem. Cílem firmy je mít pobočku díky spolupráci se zavedenými obchody v každém okresním a krajské městě v České republice.

Vlastní novou pobočku koncem letošního června otevřel v Ústí nad Labem. Šlo o první v severočeském regionu. První tři partnerské prodejny, kde lze objednávat, vyzvedávat i reklamovat zboží, CZC resp. jeho partneři v červenci otevřeli v Českém Krumlově, Mostě a Říčanech. O dalších se podle CZC.cz aktuálně jedná.

Na rozdíl od konkurenčního e-shopu Alza.cz si CZC.cz neúčtuje poplatek za přepravu zboží k osobnímu vyzvednutí na vlastní či partnerské pobočce a při prezentaci svých služeb na bezplatnou dopravu na pobočku klade velký důraz. Stejně postupuje například i konkurenční Mironet.cz. Alza.cz si za dopravu na některou ze dvou desítek poboček účtuje 25 Kč (včetně DPH).

Zdroj: CZC.cz, ChannelWorld







Komentáře