IDC: Retail ve střední a východní Evropě nemá dostatek informací o cloud computingu

Hype, který se v posledních letech vytvořil kolem cloud computingu, ještě zdaleka nedorazil do retailového sektoru ve střední a východní Evropě, který se obává neznámého.

IDC: Retail ve střední a východní Evropě nemá dostatek informací o cloud computingu



IDC: Retail ve střední a východní Evropě nemá dostatek informací o cloud computinguV nedávném průzkumu analytické společnosti IDC v České republice, Maďarsku, Polsku a Rusku uvedla více než polovina dotázaných IT profesionálů pracujících v oblasti retailu, že na oblast cloudu jim nebyl pro rok 2012 alokován žádný rozpočet.

Dalších 6,3 % dotázaných přiznalo, že neví, jak velký rozpočet na cloud má. Tato nízká čísla podle analytiků odráží nedostatek povědomí o cloudových technologiích, a stejně tak obavy ze zabezpečení (druhého faktoru odrazujícího od cloudu).

Existuje zde pocit, že cloud computing je stejná technologie s novým jménem,“ uvedla Hana Chmelová, senior výzkumná analytička v IDC CEMA. „Někteří jej považují za sdílené služby, někteří za outsourcing a jiní jako mix obou. Vzhledem k tomu, že obavy ze zabezpečení mohou být snadno adresovány prostřednictvím privátních a hybridních cloudových modelů, se nabízí pohled, že poskytovatelé nedělají vše, co mohou, aby informovali retailery o výhodách – nejen pro standard, IT na backendu, ale také pro specifické aplikace, které mohou být snadno škálovány a upraveny podle potřeby.

Retail se chystá investovat

Průzkum také odhalil, že téměř třetina retailerů již investovala nebo plánuje v následujících 12 měsících investovat do serverové kapacity v cloudu. Očekávají růst – 28,1 % dotázaných retailerů plánuje v dalších třech letech zvýšit svůj rozpočet na IT v oblasti cloudu.

Podniková analýza, správa podnikových zdrojů a aplikace pro spolupráci se umisťují mezi cloudovými aplikacemi nejvýše. Specifickou aplikací, kterou retaily nejčastěji zvažují přesunout do privátního cloudu, je mobilní POS.

IDC věří, že trh pro cloudové služby pro resellery ve střední a východní Evropě se teprve startuje. „V jistém smyslu to závisí na dodavatelích,“ dodává Chmelová a říká, že „trh je stále poměrně otevřený. Dodavatel, který dokáže vytvořit snadno použitelný balíček, který adresuje bezpečnost a regulace by mohl získat vedení.

Zdroj: IDC CEMA








Úvodní foto: © Beboy - Fotolia.com

Komentáře