Nominovat své favority mezi top 5 channel manažerů mohli čtenáři (reselleři, distributoři a výrobci) od 11. 3. 2013 do 31. 3. 2013 prostřednictvím on-line formuláře na ChannelWorld.cz.
Každá společnost mohla jmenovat daného channel manažera na základě jeho zásluh v roce 2012 pouze jednou, vícenásobné hlasy od jedné firmy pro stejnou osobu nebyly započítány.
Po ukončení nominací redakce ChannelWorldu vybrala top 5 manažerů, jež získali nejvíce hlasů. Ty následně ohodnotili výkonní zástupci, příp. produktoví manažeři největších broadline distributorů v následujících oblastech:
- péče o partnerskou síť a její rozvoj,
- řízení prodejních kanálů,
- meziroční nárůst obratu,
- inovace v partnerském programu.
Z výsledného hodnocení vzešlo pořadí top 5 channel manažerů roku 2012:
1. Jindřich Váša
Pozice, společnost: channel sales manager, Lenovo CZ
Počet let působení na současné pozici: 2 roky
Počet let působení ve společnosti: 10 let (vč. IBM)
Počet let působení v oblasti nepřímého prodeje: 19 let (v letech 2000–2002 byl v Austrálii)
Čím jste si podle vašeho názoru zasloužil pozici mezi top 5 channel manažery? Snad je to můj osobní přístup k obchodním partnerům a jednání vždy na rovinu. Nicméně rozhodně to není o mně osobně, ale tím, že jako Lenovo máme nejlepší obchodní a marketingový tým pro spolupráci s partnery na našem trhu.
Jaké hlavní aktivity či iniciativy, které vedly ke zlepšení partnerské spolupráce, jste vloni udělal? V loňském roce jsme žádné specificky nové aktivity neuskutečňovali, ale pokračovali jsme ve strategii, kterou jsme představili přibližně před čtyřmi lety. Náš úspěch stojí a padá na obchodních partnerech, takže jejich spokojenost se spoluprací s námi je pro nás klíčová.
Jaké jsou vaše hlavní cíle/záměry s partnerským programem? Naším hlavním cílem je i nadále prohlubování spolupráce s obchodními partnery stejně jako jejich růst. Věříme, že i v dnešní době pořád dává smysl prodej přes obchodní partnery před přímým prodejem. Autorizovaným partnerům pak nabízíme zajímavé podmínky při prodeji Lenovo produktů.
Jaký očekáváte vývoj partnerského prodeje v roce 2013? I v letošním roce předpokládáme nárůst počtu našich autorizovaných obchodních partnerů i celkových prodejů přes prodejní kanál.
2. Martin Rak
Pozice, společnost: distribution channel sales manager for Czech and Slovakia, TP-Link
Počet let působení na současné pozici: 1,5 roku
Počet let působení ve společnosti: 1,5 roku
Počet let působení v oblasti nepřímého prodeje: 17 let
Vygenerovaný obrat přes partnery za rok 2012: 16% meziroční nárůst v ČR a SR
Čím jste si zasloužil pozici mezi top 5 channel manažery? Je to pro mě příjemné překvapení, stejně jako druhé místo v kategorii výrobce síťových řešení roku v ChannelWorld Awards 2012 to beru hlavně jako ocenění pro úspěchy značky TP-Link na českém trhu.
Jaké hlavní aktivity či iniciativy, které vedly ke zlepšení partnerské spolupráce, jste vloni udělal? Loni jsme uzavřeli kontrakt s AT Computers a ABC Data, abychom získali přístup k novým prodejním kanálům. Mimo řadu aktivit pro zlepšení viditelnosti značky na trhu jsme otevřeli pobočku v Praze, spustili technickou podporu v češtině a lokalizovali webové stránky.
Jaký očekáváte vývoj partnerského prodeje v roce 2013? Dlouhodobým trendem je pokles počtu resellerů, pro něž je prodej IT hlavní oblastí, a v rozhodování zákazníků se tak proti ‚nejlepší ceně‘ čím dál tím více prosazuje kvalita prodeje a služeb.
3. David Rusín
Pozice, společnost: channel sales manager, D-Link
Počet let působení na současné pozici: 4,5 roku
Počet let působení ve společnosti: 4,5 roku
Počet let působení v oblasti nepřímého prodeje: 6,5 roku
Čím jste si podle vašeho názoru zasloužil pozici mezi top 5 channel manažery? Podařilo se nám získat velké množství partnerů pro projekty v oblasti byznys řešení s vyššími maržemi.
Jaké hlavní aktivity či iniciativy, které vedly ke zlepšení partnerské spolupráce, jste vloni udělal? Uvedli jsme vylepšený partnerský program Value In Partnership+, kde reselleři dosahují na různé výhody podle počtu a úrovně absolvovaných školení.
Jaké jsou vaše hlavní cíle/záměry s partnerským programem? Navýšit tržní podíl v oblasti IP dohledových řešení.
Jaký očekáváte vývoj partnerského prodeje v roce 2013? Předpokládám podobné výsledky jako vloni s tím, že se prodeje budou přesouvat do oblasti storage, 10Gbitových přepínačů a IP dohledu.
4. Michal Reiter
Pozice, společnost: key account manager, Asus Computer Czech Republic
Počet let působení na současné pozici: 2 roky
Počet let působení ve společnosti: 2 roky
Počet let působení v oblasti nepřímého prodeje: 6 let
Vygenerovaný obrat přes partnery za minulý rok: Více než 500 mil. Kč
Čím jste si podle vašeho názoru zasloužil pozici mezi top 5 channel manažery? Dobrými vztahy se zákazníky a přímým jednáním s nimi.
Jaké hlavní aktivity či iniciativy, které vedly ke zlepšení partnerské spolupráce, jste vloni učinil? Byznys nedělají firmy, ale lidé, pracoval jsem tedy mj. na posílení vzájemných vztahů se zákazníky. Další z důležitých věcí je vždy najít společnou řeč v byznysu a výsledek spolupráce vždy směřovat k win-win řešení.
Jaký očekáváte vývoj partnerského prodeje v roce 2013? Vzhledem k interním pozitivním změnám v přístupu k partnerskému prodeji v roce 2013 předpokládám nárůst našeho podílu na trhu.
5. David Všetula
Pozice, společnost: channel manager CZ/SK, AVG Technologies
Počet let působení na současné pozici: 2,5 roku
Počet let působení ve společnosti: 2,5 roku
Počet let působení v oblasti nepřímého prodeje: 6 let
Čím jste si podle vašeho názoru zasloužil pozici mezi top 5 channel manažery? Věřím, že je to díky dlouhodobé a strategické spolupráci a zároveň díky tomu, že se pečlivě snažím partnerům naslouchat.
Jaké hlavní aktivity či iniciativy, které vedly ke zlepšení partnerské spolupráce, jste vloni udělal? Individuální přístup a školení, technická podpora při instalaci rozsáhlejších řešení, větší informovanost partnerů a některé úpravy v licenční politice.
Jaké jsou vaše hlavní cíle/záměry s partnerským programem? Chceme nadále rozvíjet flexibilitu našeho programu, umožnit partnerům rychle a efektivně pracovat s informacemi. Školení a certifikace hodláme nadále poskytovat bez poplatku, což není v našem byznysu úplně běžné.
Jaký očekáváte vývoj partnerského prodeje v roce 2013? Budeme se snažit zopakovat letošní dvouciferný růst.
Zdroj: ChannelWorld