Nominovat své favority mezi top channel manažery mohli čtenáři (reselleři, distributo-ři a výrobci) v rámci ChannelWorld Awards a také prostřednictvím on-line formuláře na ChannelWorld.cz a ChannelWorld.sk.
Každá společnost mohla jmenovat daného channel manažera na základě jeho zásluh v roce 2013 pouze jednou. Celkem nominovalo svého favorita přes 200 z vás. Přes opakované upozornění, že jde o ocenění pro zástupce výrobců, nás překvapil nemalý po-čet hlasů pro manažery z řad distributorů. Bereme to jako inspiraci pro příští ročník.
Redakce ChannelWorldu vybrala tři manažery s nejvyšším počtem nominací a nechala je ohodnotit výkonnými zástupci a produktovými manažery jejich distributorů (ABC Data, Agem SK, AT Computers, eD system Czech a eD system Slovakia a SWS).
Z výsledného hodnocení vzešlo pořadí top 3 channel manažerů roku 2013.
Tab.: Průměrné hodnocení channel manažerů jejich distributory (1 – nejlepší; 5 – nejhorší)
Channel manažer | Společnost | Péče o partnerskou síť a její rozvoj | Řízení jednotlivých prodejních kanálů | Meziroční nárůst obratu | Inovace v partnerském programu | Celkový průměr |
Jindřich Váša | Lenovo | 1,00 | 1,25 | 1,50 | 1,00 | 1,19 |
Martin Rak | TP-Link | 1,75 | 2,75 | 1,50 | 1,67 | 1,92 |
Marcel Divín | Epson | 2,75 | 2,25 | 3,25 | 2,25 | 2,63 |
Zdroj: ChannelWorld
1. Jindřich Váša
Pozice, společnost: channel sales manager, Lenovo CZ
Počet let působení na současné pozici/ve společnosti: 3 roky/11 let (vč. IBM)
Počet let působení v oblasti nepřímého prodeje: 20 let
Nárůst obratu přes partnery za rok 2013: 24 % (prodej v ČR pouze přes partnery)
Na jakých aktivitách či iniciativách, které vedly ke zlepšení partnerské spolupráce, jste se vloni podílel?
Nadále pokračujeme v nastaveném systému spolupráce a snažíme se být blíže k našim partnerům, a to jak při osobních schůzkách, tak účastí na distributorských setkáních. Vloni jsme opět obnovili „Snídaně s Lenovem“, kdy pořádáme vlastní roadshow po regionech Čech a Moravy a představujeme partnerům naše produkty a nové trendy.
Jaké jsou vaše hlavní plány s partnerským programem/v partnerské podpoře pro rok 2014?
I letos chceme navázat na úspěšnou spolupráci s obchodními partnery a pokračovat v nastavené úrovni. Soustředíme se také na zlepšení podpory v dostupnosti produktových informací a partneři se též mohou těšit na další rozšíření portfolia produktů Lenovo na našem trhu.
Na které prodejní kanály se budete především orientovat v roce 2014?
Nesoustředíme se na podporu jednoho či druhého kanálu, ale snažíme se prodávat naše produkty skrz všechny obchodní partnery, kteří s námi chtějí spolupracovat. Samozřejmě díky postupnému zařazování nových produktů do portfolia se stáváme zajímavějšími i pro partnery, se kterými jsme doposud spolupracovali pouze okrajově nebo vůbec.
Co vás na vaší práci nejvíce baví?
Právě spolupráce s obchodními partnery na všech úrovních – od řešení problémů, uzavírání obchodu až po setkávání na neoficiálních akcích ;-). A také mám obrovské štěstí na všechny své kolegy, kteří tvoří ten nejlepší a zároveň i lidsky nejúžasnější tým lidí, který může existovat.
Co je na prvním místě v seznamu zásadních věcí, které byste chtěl ve svém životě alespoň jednou zažít/udělat?
Napadá mě hrozná spousta možných odpovědí… Ale na prvním místě co bych chtěl zažít? Tak třeba nemýlit se a vidět do budoucnosti.
Kterou „nejšílenější“ věc z tohoto seznamu jste již udělal?
Bohužel či bohudík žádný seznam tohoto typu nedělám. Nicméně podívám-li se zpět, tak jedna z „nejšílenějších“ věcí, kterou jsem kdy udělal, byl seskok padákem ze čtyř kilometrů po velmi malé přípravě… Ale bylo to fajn!
2. Martin Rak
Pozice, společnost: distribution channel sales manager for Czech and Slovakia, TP-Link
Počet let působení na současné pozici: 2,5 roku
Počet let působení ve společnosti: 2,5 roku
Počet let působení v oblasti nepřímého prodeje: 18 let
Růst obratu přes partnery za rok 2013: 24 %
Na jakých aktivitách či iniciativách, které vedly ke zlepšení partnerské spolupráce, jste se vloni podílel?
Důležité byly všechny akce, kde jsme se setkávali s našimi resellery a mohli jsme předávat informace o produktech, prodejní a marketingové podpoře. Například o rozvoji partnerského portálu tplinkpartner.cz.
Jaké jsou vaše hlavní plány s partnerským programem/v partnerské podpoře pro rok 2013?
Právě finalizujeme další fázi rozvoje partnerského programu, kterou bychom chtěli spustit v Q2. Půjde o zpřehlednění našeho prodejního kanálu a cílenou podporu pro každý segment trhu, ale nechte se překvapit :-).
Na které prodejní kanály se budete především orientovat v roce 2013?
Cílem je udržet náš široký záběr, a tím trochu vyrovnávat výkyvy na trhu. V SOHO segmentu chceme dál zlepšovat naši viditelnost v e-tailu a retailu a současně učit koncové zákazníky využívat výhody nových a velmi dostupných technologií, které nabízejí třeba výkonné Wi-Fi routery a extendery nebo technologie powerline. V SMB se chceme zaměřit na přímou podporu projektů a školení partnerů.
Co vás na vaší práci nejvíce baví?
Je to pro mě výborná příležitost pro využití zkušeností a realizaci představ o rozvoji značky. Určitě tomu pomáhají i skvělé výsledky, kterých TP-Link na českém a slovenském trhu dosahuje.
Co je na prvním místě v seznamu zásadních věcí, které byste chtěl ve svém životě alespoň jednou zažít/udělat?
V tomhle směru nejsem zrovna plánovací typ. Udělat nebo zažít opravdu zásadní věc, to se moc naplánovat nedá, takže žádný seznam nemám a ani neplánuji ho sestavovat. Nechávám se od života překvapovat, objevuji nové věci a vracím se k těm, které mě baví.
Kterou „nejšílenější“ věc z tohoto seznamu jste již udělal?
Jsem poměrně konzervativní, takže „nejšílenějším“ věcem se spíš cíleně vyhýbám. Mám pocit, že v dnešní době je někdy dost šílené vybalancovat práci, rodinu a ještě si najít čas i na vlastní aktivity.
3. Marcel Divín
Pozice, společnost: key account manager, Epson
Počet let působení na současné pozici: 7 let
Počet let působení ve společnosti: 8,5 roku
Počet let působení v oblasti nepřímého prodeje: 12 let (celkově v IT 19 let)
Nárůst obratu přes partnery za rok 2013: 6 %
Na jakých aktivitách či iniciativách, které vedly ke zlepšení partnerské spolupráce, jste se vloni podílel?
Určitě jde o výrazné zlepšení komunikace s partnery v návaznosti na start nového partnerského programu, novou strukturu partnerů podle specializace se zaměřením na získávání nových regionálně orientovaných resellerů a nastavení pravidel pro podporu partnerů v tendrech.
Jaké jsou vaše hlavní plány s partnerským programem/v partnerské podpoře pro rok 2014?
Zásadní rozvoj partnerské sítě v rámci nového partnerského programu, užší výběr partnerů se zaměřením na kvalitu a tomu adekvátní ocenění naší vzájemné spolupráce a zlepšení komunikace mezi Epson account managerem a resellerem.
Na které prodejní kanály se budete především orientovat v roce 2014?
Zásadní orientace na partnery obsluhující SOHO/SMB kanál, tedy malé a střední firemní zákazníky postupnou integrací technologií Epson i do segmentu velkých korporací. Jednoduše řečeno firemní zákazník je ideálním zákazníkem Epsonu :-).
Co vás na vaší práci nejvíce baví?
Možnost aktivního vyhledávání nových obchodních příležitostí, práce s lidmi, možnost přímé komunikace s koncovými zákazníky a s tím spojený výběr nejvhodnějšího řešení, ale i možnost pomáhat partnerům nabízet a rozvíjet prodej našich produktů.
Co je na pevním místě v seznamu zásadních věcí, které byste chtěl ve svém životě alespoň jednou zažít/udělat?
Pro mě jsou nejdůležitější rodina a přátelé. Pokud zde bude vše skvělé, budu zažívat skvělé věci každý den :-).
Kterou „nejšílenější“ věc z tohoto seznamu jste již udělal?
Zatím v zásadě žádnou, šetřím si ji, až budu starší a moudřejší :-).