Historie ankety

V prvním ročníku IT Distributora roku (2006) zvítězila společnost AT Computers. V roce 2007 byla distributorem roku zvolena firma SWS. Poprvé se hlasovalo také pro IT VAD roku s přidanou hodnotou, kde zvítězil Azlan (divize Tech Data Distribution). První dva ročníky ankety proběhly pod hlavičkou již zaniklého časopisu Computer Business (vydavatelství Thomas Taylor).

Třetí ročník se uskutečnil již pod hlavičkou projektu ChannelWorld mezinárodního odborného vydavatelství IDG. V kategorii IT distributor roku 2009 v České republice zvítězila společnost AT Computers a zopakovala tak svůj úspěch z roku 2007, titul IT VAD roku 2009 získala společnost Intelek. Na Slovensku získala ocenění IT distribútor roka 2009 společnost eD´ system Slovakia a jako IT VAD roka 2009 byla zvolena společnost Avnet Technology Solutions.

Přichází ChannelWorld Awards

Od roku 2010 navázalo IDG na svůj nadnárodní brand, anketu zastřešilo značkou ChannelWorld Awards a rozšířilo ocenění také o výrobce roku v osmi kategoriích. Titul Broadline distributora za rok 2010 získal eD‘ system Czech a na Slovensku sesterská firma eD‘ system Slovakia. V ocenění za rok 2011 titul obhájila opět společnost AT Computers, která tak drží největší počet ocenění od počátku ankety. Na Slovensku je obdobným rekordmanem firma eD‘ system Slovakia.

Značka IT Distributor roku pokračuje

V roce 2012 zahrnulo IDG značku resp. ocenění IT distributor roku pod svou anketu ChannelWorld Awards, která se v lokálních verzích koná také v Německu, Španělsku, na Blízkém východě (Spojené Arabské Emiráty) v Kanadě, Indii nebo Austrálii. Se změnou rovněž došlo ke sjednocení logotypů ocenění.

Ocenění manažerů

V roce 2013 ChannelWorld poprvé vyhlásil anketu o Channel manažera roku. O rok později byla manažerská kategorie přesunuta pod ChannelWorld Awards, v rámci nichž probíhají primárná nominace.

Desátý ročník ve znamení změn

V roce 2016 se volba nejlepších distributorů a výrobců ICT a spotřební elektroniky na českém a slovenském trhu se ve svém 10. ročníku rozšiřuje o kvalitativní hodnocení.

Zatímco Broadline distributory budou obchodní partneři hodnotit stejně jako loni skrze on-line hlasování, ostatní kategorie – specializované distributory, distributory s přidanou hodnotou a výrobce ohodnotí reprezentativní vzorek resellerů z ČR a SR skrze asistované PC/telefonické dotazování.

Telefonické dotazování v ostatních kategorií má poskytnout vhled toho, u kterých distributorů reselleři nakupují, jak hodnotí své hlavní dodavatele, jak jsou spokojení s komunikací, cenovou politikou, obchodní a technickou podporou či školeními, do kterých partnerských programů jsou zapojení a které jim vyhovují nejvíce.