Tržby českých e-shopů za první půl rok rostly o pětinu (Acomware)

Vypadá to na další rekord české e-commerce. Od ledna do konce června se obrat tuzemských e-shopů meziročně zvýšil o 22 % a růst akceleroval.

Tržby českých e-shopů za první půl rok rostly o pětinu (Acomware)



Nárůst obratu české e-commerce o 22 % za první pololetí ukazuje analýza konzultační společnosti Acomware a jejích partnerů.

První letošní pololetí bylo pro české e-shopy úspěšné. Díky vyšší spotřebě domácností zůstává i růst e-shopů nad 20 %, meziročně jde konkrétně o 22 %,“ uvedl Ondřej Klega z Acomwaru.

Ve druhém čtvrtletí rostly tržby e-shopů dokonce o něco rychleji – konkrétně o 25 %. Nárůst však podpořil vysoký zájem zejména o sezónní zboží, jako jsou bazény, klimatizace nebo domácí ventilátory.

Acomware se tak blíží naplnění své prognózy, že v roce 2016 se bude obrat z české e-commerce blížit sto miliardám korun.

Graf: Růst české e-commerce

Růst české e-commerce

Zdroj: Acomware

Jedním z hlavních důvodů pokračujícího růstu je vyšší míra konverze, ukazuje analýza. Zatímco letos dosahovala zhruba 2,5 %, loni ve druhém čtvrtletí činila jen 1,6 %. Míra konverze určuje procento návštěvníků internetových e-shopů, kteří dokončí objednávku.

Ondřej Klega dodává, že nejrychleji rostou prodeje realizované pomocí mobilních telefonů – konkrétně ve druhém kvartálu meziročně o 67 %. Přesto tržby z objednávek z desktopu stále tvoří 86 % (loni 89 %).

Graf 1: Podíl zařízení na obratu

Podíl zařízení na obratuZdroj: Acomware

Statistiky společnosti TrendLucid, která se věnuje monitoringu cen, analýzy tržních trendů a sledování uživatelského chování na internetu, ukazují, že sice rostl ve 2. kvartálu prodej sezónního zboží, ale zájem zákazníků oelektroniku a domácí spotřebiče klesal.

Podle statistik společnosti GoPay také roste důvěra v online platbu. Již 64 % zákazníků, kteří využijí tuto bránu, zaplatí kartou. Loni to bylo 59 %. Populární jsou podle GoPay také bankovní tlačítka, která využívá 29 % zákazníků.

Tento trend je patrný jak z dat o rozložení platebních metod na naší platební bráně, tak i z poptávek nových e-shopů, které chtějí dominantně umožnit svým zákazníkům platit kartou,“ vysvětluje Jan Vodička, marketingový manažer GoPay.

V rámci analýzy Acomware zkoumal data více než 60 českých e-shopů se souhrnným ročním obratem přibližně 3 miliardy Kč. Zdrojem dat je Google Analytics.

Zdroj: Acomware








Úvodní foto: © tashatuvango - Fotolia.com

Komentáře