Prodejci investující do multikanálového modelu marně čekají na zisky

Nová studie ukázala, že jen 16 % prodejců se vyplatilo investovat do multikanálového prodeje. Ostatní sužují vysoké náklady, například na vyřizování reklamací nebo na dopravu. Podle autora studie těmto firmám chybějí příslušné dovednosti.

Prodejci investující do multikanálového modelu marně čekají na zisky



Společnost JDA zveřejnila výsledky studie zaměřené na multikanálový prodej, která ukázala na zásadní nepoměr mezi investovanými prostředky a výsledky, které tyto investice přinesly. Před veškerý vložený čas, peníze a energii se multikanálový prodej vyplácí jen 16 % dotázaných společností.

Důvod ztenčujících se marží je jednoduchý: příliš vysoké náklady na splnění objednávky. Celých 67 % respondentů uvedlo, že v reakci na snahu prodávat napříč prodejními kanály tyto náklady rostou. Nejnákladnější je podle respondentů vyřizování reklamací (71 %), přímé dodávání zboží zákazníkovi (67 %) a dodávání zboží k vyzvednutí na odběrném místě (59 %).

Navzdory tomu se vyšší efektivita logistiky neobjevuje na prvních místech žebříčku priorit, co se zlepšení týče. Nejvíce respondentů (57 %) uvedlo, že jejich výsledky zlepší investice do nových zákaznických zkušeností. Když byli dotázáni na faktory růstu pro rok 2015, nejčastěji (53 %) zmínili utlumení kamenných prodejen ve prospěch on-line obchodů.

Pokaždé, když přijmou objednávku v e-shopu, mají prodejci několik možností, jak ji splnit. Mohou produkt stáhnout z místní prodejny, mohou jej poslat z centrálního skladu nebo ho nechat přivézt přímo od dodavatele. Studie ukazuje, že většina obchodníků se v tomto ohledu neumí efektivně rozhodovat, ale ani se na tento problém příliš nezaměřují,“ uvedl Kevin Laquinto, CMO společnosti JDA.

Na druhou stranu, prodejci si důležitosti multikanálového prodeje uvědomují. Pro 71 % respondentů představuje velkou prioritou, do které bude investováno v průměru 29 % všech výdajů za rok 2015. Tyto prostředky nejčastěji půjdou do dopravy a logistiky (88 %) a dostupnosti zboží pro splnění objednávek (85 %).


Studie se zúčastnilo přes 400 ředitelů firem prodávajících nebo vyrábějících spotřební zboží z celého světa.

Zdroj: IDG News Service








Úvodní foto: © nyul - Fotolia.com

Komentáře