Přepravci doručí 54 % zásilek z e-shopů druhý den po objednání (Balíkobot.cz)

Balíkobot sledoval 10 000 zásilek v rukou různých přepravců a zjišťoval, za jak dlouho budou doručeny adresátům. Většina jich dorazí druhý den po objednání, například České poště se však na první pokus nepodaří dodat čtvrtinu všech zásilek.

Přepravci doručí 54 % zásilek z e-shopů druhý den po objednání (Balíkobot.cz)



Služba Balíkobot.cz, součást skupiny cenového srovnávače Srovnáme.cz, monitorovala v průběhu listopadu celkem 10 000 náhodně vybraných zásilek pro studii porovnání rychlosti a kvality služeb jednotlivých přepravců a jejich připravenosti na letošní vánoční sezónu.

Z výsledků této studie vyplývá, že např. Česká pošta nedoručí adresátům při prvním pokusu více než 25 % zásilek, což je 23 krát více než například u společnosti PPL. Namísto doručení zásilky adresátovi je 29 % balíků vyzvednuto na poště, aniž by o to adresáti předem stáli.

V období testu v listopadu 2014 bylo 58 % balíků z internetových obchodů zaplaceno předem, a jen 42 % bylo hrazeno dobírkou nebo hotově.

Největší procento dobírek evidoval Balíkobot.cz u České pošty (50 %), na druhé straně nejnižší počty dobírek byly evidovány u přepravce DPD (37 %) a Zásilkovny (38 %).

V den podání zásilky obchodníkem je doručeno jen nepatrné procento zásilek. Tato služba buď není přepravci nabízena vůbec, anebo je zastoupena pouze do 1 % z monitorovaných zásilek (Česká pošta). Přes 1 % se dostala pouze společnost Zásilkovna.cz.

„Pro zákazníky je nejdůležitější, aby přepravce splnil, co slíbí, a přijel v daný den a slíbený čas. V tom však stále velké množství přepravců pokulhává. Zatímco například PPL úspěšně doručí přes 80 % zásilek druhý den po jejich podání, u České pošty je to pouze 57 %,“ uvedl Martin Šauer, manažer projektu Balíkobot.cz.

Infografika - Do kterého dne je doručena zásilka

Zdroj: Balíkobot.cz








Úvodní foto: © mangostock - Fotolia.com

Komentáře