Oracle, IDC: Ředitelé IT musí pomáhat s generováním byznysu

Josef Švenda, generální ředitel Oracle Czech, prezentoval na konferenci Oracle Day 2014 výsledky studie priorit ředitelů IT ve střední a východní Evropě. S čím mohou reselleři CIO pomoci?

Oracle, IDC: Ředitelé IT musí pomáhat s generováním byznysu



V zemích střední a východní Evropy (EU) IDC regisgtruje 33% meziroční růst trhu cloudových služeb. Výdaje na velká data porostou 6x rychleji než trh IT. Řešení podnikových sociálních médií mají růst o 40 %. 86 % firem v CEE řešeí konsolidaci IT, 79 % používá nějakou virtualizaci ve své infrastruktuře.

V rámci prezentace výsledku Josef Švenda, ředitel Oracle Czech, uvedl, že CIO (Chief Information Officer, ředitel IT) v minulosti byli brzdou podniku, to se musí změnit.  „CIO jsou příliš orientování na provoz a existující systémy,“ řekl Švenda.

CIO podle Švendy vidí, že by jejich hlavní role měla spočívat v generování nového byznysu. Dosáhnout toho mají pomocí nových technologií a trendů  - cloud, mobilita, sociální media, velká data a internet věcí – se kterými se CIO musejí vypořádat.

Průzkum pro Oracle provedlo IDC mezi 200 vedoucími pracovníky ze 180 větších společností ze střední a východní Evropy.

Josef Švenda, generální ředitel Oracle CzechPodle dřívější studie Forresteru všechny zmíněné nové IT trendy většina CIO a CEO chápe. Většina z nich již má i digitální strategii, na druhou stranu menšina z nich si je jista, že pro to zvolila správné technologie, řekl Josef Švenda.

Dosáhnout přeměny IT na motor nového byznysu lze podle Švendy pouze zjednodušením IT. Největším problémem, proč IT bylo doposud vnímáno pouze jako generátor nákladů, byla však složitost IT.

CIO jsou ve firmě spolu CEO ve velmi dobré pozici pro řízení přechodu na nový model IT, protože mají nejlepší přehled o tom, co se kde ve firmě děje.

Ze studie IDC dále vyplývá, že si CIO spolu s novými trendy uvědomují příchod nových datových typů. V minulosti byla většina aplikací postavena na strukturovaných datech. Dnes přes internet věcí a sociální média přicházejí zcela nové informace, což klade další nároky na jejich řízení a zpracování, uvedl Švenda.

Hlavní obchodní priority CIO

Studie IDC ukazuje, že v dalších 12 měsících patří mezi primárná obchodní priority ředitelů IT především zlepšení obchodních procesů, dále zlepšení produktů a služeb a snížení nákladů.

Z pohledu vnímaných hlavních benefitů komerčního cloudu zaznívají vyšší efektivita, nižší počáteční kapitálové investice a rychlý vývoj a nasazení aplikací. Platit to má i pro kritické aplikace, jako jsou finanční systémy, HCM, SCM, CRM, systémy pro správu dokumentů a infrastrukturní projekty typu databází nebo úložných systémů.

Třetina (32 %) dotázaných firem používá soukromý (privátní) nebo hybridní cloud, 16 % infrastrukturu nebo aplikace veřejných cloudů.

Téměř čtyři pětiny (38 %) velkých firem v regionu střední a východní Evropy investuje do aplikací business intelligence a business analytics s cílem najít nové obchodní příležitosti a vylepšit své podnikové procesy. Investice do mobilních technologií jsou velkou prioritou podle 30 % dotázaných CIO.

Zdroj: Oracle, ChannelWorld




Galerie





Úvodní foto: © .shock - Fotolia.com

Komentáře