Obrat českých e-shopů za první pololetí dosáhl 41 miliard korun (Heureka)

Statistiky srovnávače Heureka ukazují meziroční nárůst obratu e-shopů o 18 %. Data dále ukazují, že podle ceny nyní filtruje nabídky již jen 6 % internetových uživatelů. Do rozhodování o výběru obchodu vstupují další kritéria.

Obrat českých e-shopů za první pololetí dosáhl 41 miliard korun (Heureka)



Data cenového srovnávače Heureka.cz a veřejně dostupná data e-commerce ukazují, že v prvním pololetí letošního roku vzrostl obrat internetových obchodů oproti stejnému období vloni o 18 %.

Pokud bychom brali v potaz top padesátku českého internetu, bude její růst větší a může dosahovat hranice 25 %,“ uvedl Tomáš Braverman, ředitel Heureka.cz a dodal, že v druhém pololetí můžeme kvůli Vánocím čekat silnější růst.

Heureka.cz uvádí, že dlouhodobě vnímá trend výběru e-shopu podle hodnocení ostatních, ceny dopravy a dalších doplňkových služeb, které nabízí. Nejnižší cena už pro výběr nabídky e-shopu není podle srovnávače rozhodujícím faktorem.

Podle nejnižší ceny si nabídky řadí jen zhruba 6 % internetových uživatelů. Pro všechny ostatní vstupují do rozhodování o výběru jiné klíčové faktory, především důvěryhodnost prodejce, rychlost dodání nebo cena a možnosti dopravy,“ uvedl Tomáš Braverman.

Ruku v ruce s dopravou hrají při rozhodování roli také možnosti platby, které internetové obchody nabízejí. „V nabídce e-shopů se stále ještě nejčastěji objevuje právě dobírka, která je českým fenoménem. Dlouhodobě však sledujeme pokles její popularity na úkor online platebních metod,“ říká Braverman.

Za nejčastěji používanou dobírkou (35 %) a platbou při osobním převzetí (28 %) následují on-line platební metody – platba kartou (17 %) a platební tlačítka (8 %)

Podobné růstové tempo jako v minulých letech si také drží nakupování přes mobilní telefony. Třetina přístupů na Heureku je z mobilního zařízení, přičemž obrat nákupů z mobilu podle srovnávače překročí letos 10% podíl.

Objemy nákupů i podíly návštěvnosti se zvyšují a korespondují s tím, jak prodejci vylepšují své mobilní stránky a pracují na mobilních nebo responzivních webech svých obchodů,“ vysvětluje Braverman.

 Tab 1: Vývoj obratu české e-commerce

1.pololetí roku

2014

2015

2016

Obrat (mld Kč)

29

35

41

Meziroční nárůst

10 %

20 %

18 %

Zdroj: Argegovaná data nákupního portálu Heureka.cz a veřejně dostupná e-commerce data

Podíl jednotlivých platebních metod v českých e-shopech 

 2015

 2016

Bankovní převod

9 %

9 %

Dobírka

38 %

35 %

Online platba kartou

13 %

17 %

PayPal a Jiné

1 %

1 %

Platba při převzetí

29 %

28 %

Platební tlačítko (rychlý bankovní převod)

8 %

8 %

Splátky

2 %

2 %

Zdroj: Agregovaná data nákupního portálu Heureka.cz a předních českých e-shopů

 









Úvodní foto: © digieye - Fotolia.com

Komentáře