Obrat českých e-shopů za první pololetí 2014 dosáhl 29 miliard korun (Heureka.cz)

Zákazníci nechali v e-shopech o 10 % více peněz než v roce 2013. Klesal však zájem z zboží ze segmentů ICT a CE.

Obrat českých e-shopů za první pololetí 2014 dosáhl 29 miliard korun (Heureka.cz)



Portál Heureka.cz vydal statistku pro oblast české elektronické komerce za první pololetí roku 2014. Podle zprávy mělo dojít k celkově 10% nárůstu obratu českých e-shopů na 29 miliard korun.

Podle Tomáše Bravermana, ředitele Heureky, může jedním z důvodů meziročního nárůstu být zesílená marketingová komunikace a kampaně největších internetových hráčů, jako jsou Mall.cz, Alza.cz nebo Aukro.cz. Internetové nakupování se tak má dostávat do širokého povědomí.

Žebříčku zboží, o které klesal zájem, však vévodí zboží z oblasti IT a spotřebitelské elektroniky. Největší meziroční propad zájmu zaznamenaly na internetu kategorie tabletů a notebooků.

„Extrémní růst z minulých let se zastavil a do popředí se dostávají jiné kategorie zboží. Navíc, Češi jsou svým nákupním chováním specifičtí, protože jim trvá minimálně dva a půl roku, než starý tablet či mobil vymění za nový. Na trzích západní Evropy je tato doba podstatně kratší,“ uvedl Tomáš Braverman

Propadly se však i další kategorie, například pevné disky, digitální fotoaparáty, GPS navigace nebo MP3 přehrávače. V žebříčku zboží, u kterého zájem naopak vyrostl, najdeme z oblasti ICT a CE pouze sporttestery.

Tabulka 1 – Zboží, u kterého klesal zájem

Kategorie

Meziroční pokles zájmu

Notebooky

(- 31 %)

Tablety

(- 24 %)

Stolní počítače

(- 19 %)

Pevné disky

(- 18 %)

Digitální fotoaparáty

(- 17 %)

GPS navigace

(- 16 %)

MP3, MP4

(- 16 %)

Zdroj: Heureka.cz

Tabulka 2 – Zboží, u kterého rostl zájem

Kategorie

Meziroční zvýšení zájmu

Knihy

(+ 31 %)

Kola

(+ 29 %)

Sporttestery

(+ 22 %)

Parfémy

(+ 21 %)

Mixéry

(+ 21 %)

Kávovary

(+ 12 %)

Trampolíny

( + 12 %)

Zdroj: Heureka.cz









Úvodní foto: © filograph - Fotolia.com

Komentáře