NPD DisplaySearch: Vedoucí postavení Applu a Samsungu v segmentu tabletů slábne

V prvním pololetí 2014 poklesl počet prodaných displejů do tabletů o 10 %. Do Applu a Samsungu jich putovalo dokonce o 34 % méně než před rokem.

NPD DisplaySearch: Vedoucí postavení Applu a Samsungu v segmentu tabletů slábne



Společnost NPD DisplaySearch zveřejnila zprávu monitorující trh displejů do tabletů (tedy obchodu mezi výrobci displejů a výrobci tabletů) v prvním pololetí roku 2014.

Výsledky ukazují celkový pokles prodaných jednotek o 10 %, zároveň s tím pak oslabení vedoucí pozice Applu a Samsungu. Součet displejů, které obě firmy odebraly za první pololetí, byl o 34 % nižší než v prvním pololetí roku 2013.

Zatímco před rokem putovalo do obou firem 42 % všech displejů, v letošním prvním pololetí to bylo pouze 29 %.

S tím, jak segment tabletů dospívá, čelí Apple a Samsung novým problémům s růstem. Lídři segmentu tabletů se musejí potýkat s vyšším zájmem o telefony s velkou úhlopříčkou, zpomalením prodejních cyklů a konkurencí v podobě výrobců levných zařízení,“ uvedl k tomu Briah Huh, senior analytik v NPD DisplaySearch.

Apple za první pololetí odebral 31 milionů displejů, o 14 % méně než před rokem. Samsung za stejné období odebral 14,7 milionu displejů, meziročně o 29 % méně.

Graf – Vývoj počtu prodaných displejů podle pololetí

Zdroj: NPD DisplaySearch








Úvodní foto: © pressmaster - Fotolia.com

Komentáře