Nielsen: Čeští hráči nemají zájem o konzole, pro informace si chodí na nové kanály

Výzkum společnosti Neilsen Admosphere ukázal, že herní konzole rozhodně nemají v ČR na růžích ustláno. Zdaleka nejvyužívanější herní platformou zůstávají PC a chytré telefony.

Nielsen: Čeští hráči nemají zájem o konzole, pro informace si chodí na nové kanály



Česká internetová společnost příliš neholduje herním konzolím. Z výzkumu agentury Nielsen Admosphere vyplývá, že videohry se u nás nejvíce hrají PC nebo chytrých telefonech, a uživatelé dávají přednost hrám pro jednoho hráče.

Téměř polovina respondentů (44 %) si alespoň jednou za měsíc zahraje na PC, ale poměrně výrazná část (32 %) si pustí hru I na chytrém telefonu. Až s velkým odstupem pak následují tablety, na kterých si alespoň jednou za měsíci zahraje 17 % oslovených.

Konzoli ne, raději PC

Herní konzole u nás zůstávají spíše v pozadí. Některý z modelů řady PlayStation si alespoň jednou měsíčně zapne pouze 7 % oslovených, v případě série Xbox pak 6 %. Kuriózní je, že herní konzole porazil i klasický mobilní telefon (!), na kterém si měsíčně zahraje 10 % respondentů.

Není žádným překvapením, že intenzivnějšími hráči jsou respondenti z nejmladší věkové skupiny 15-24 let. Celkem 37 % z nich deklaruje, že si minimálně několikrát do týdne zahraje na PC, minimálně jednou za měsíc pak dokonce 66 %.

Sociální sítě, streameři a youtubeři 

Pokud jde o získávání informací ze světa gamingu, respondenti se o nich nejčastěji dozvídají od známých (50 %) a ze sociálních sítí (38 %). Nejmladší respondenti pak získávají informace ve větší míře i od youtuberů a streamerů – ale to není pro čtenáře ChannelWorldu žádná novinka.

Zastoupení silných hráčů je mezi muži a ženami poměrně vyrovnané, denně nebo několikrát za týden hraje na počítači nebo notebooku videohry 24 % mužů a 20 % žen. S nižší frekvencí hraní se pak rozdíly zvětšují – alespoň jednou za měsíc hraje hry 50 % mužů, ale „pouze“ 37 % žen.

Výzkum je založený na odpovědích 500 respodentů reprezentujících českou internetovou populaci starší 15 let.

Zdroj: Neilsen Admosphere








Úvodní foto: Logitech

Komentáře