Hlavní navigace

Nielsen Admosphere: O platební nálepky není moc zájem

10. 3. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Tyler Olson - Fotolia.com
Už více než tři čtvrtiny českých internetových uživatelů v současnosti využívají bezkontaktní platební karty. Oproti tomu platební nálepky se dosud příliš nechytly, valná většina je buď nevyužívá, nebo je ani nezná.

Bezkontaktní platební karty používá už 78 % dotázaných v rámci internetové populace ČR starší 15 let. Ukazuje to únorový průzkum výzkumné agentury Nielsen Admosphere, jenž dotazoval pět set on-line respondentů.

Mezi uživatele bezkontaktního placení kartou patří ve větší míře ženy, internetoví uživatelé mladší 49 let a lidé s maturitou či vysokoškolským diplomem. Necelá pětina tento druh platebních karet zná, ale nevyužívá, a 2 % vzorku je využívala dříve, ale nyní už ne.

A co si lidé, kteří bezkontaktní karty znají, o nich myslí? Z výzkumu vyplývá, že kladné hodnocení převažuje nad obavami. Vesměs vnímají respondenti karty pozitivně, bezkontaktní placení podle nich zvyšuje pohodlí a rychlost placení. Pro prodejce to představuje výzvu bezkontaktní terminály nasadit.

Lidé vyzdvihují i využívání bezkontaktních karet pro menší nákupy, kdy s sebou nemusí mít hotovost, a zároveň si přejí rozšíření do více obchodů. 

Z negativ je na prvním místě riziko zneužití karty. Mimo tento problém zazněly ve výzkumu i nepříjemnosti se zapomínáním nepoužívaného PIN kódu či menší přehled o útratách.

Využití bezkontaktních platebních karet

Zdroj: Nielsen Admosphere

Platební nálepky, které jsou menší než platební karty a uživatelé si je mohou připnout na své telefony nebo klíče bez nutnosti nosit s sebou platební kartu, využívají v současnosti pouhá 3 % internetových Čechů starších 15 let. 

Podobný podíl respondentů platební nálepky zkusil využívat, ale již je nevyužívá (2 %). Polovina dotázaných ve výzkumu Nielsen Admosphere je však nezná (51 %), nebo zná a nevyužívá (44 %).

O platebních nálepkách mají větší povědomí muži, lidé mladší (do 49 let) a vzdělanější (zejména VŠ). 

Názory na platební nálepky od respondentů, kteří je znají, odpovídají jejich malému rozšíření. 

Channelworld_ozveny

Celkový dojem je spíše pozitivní, lidé je považují za moderní nástroj. Mezi nejčastější argumenty proti patří přílišná viditelnost a větší riziko ztráty, řada lidí v nich pak nevidí žádný praktický benefit.

Využití platebních nálepek

Zdroj: Nielsen Admosphere

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

Jan Duda (PCV Computers): Pusťte ajťáky na drink
Jan Duda (PCV Computers): Pusťte ajťáky na drink
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
AT Computers získalo kontrakt na Lenovo ISG v České republice
AT Computers získalo kontrakt na Lenovo ISG v České republice
Arrow Electronics je distributorem řešení Fortinet na Slovensku
Arrow Electronics je distributorem řešení Fortinet na Slovensku