Nejvíce Češi nakupují v e-shopech v pondělí dopoledne (Acomware)

Největší počet obchodní transakcí v e-shopech nastává v pondělí. Mezi přístupovými zařízeními jsou mobily a tablety pod deseti procenty. Vyplývá to z analýzy konzultační společnosti Acomware.

Nejvíce Češi nakupují v e-shopech v pondělí dopoledne (Acomware)



Nejčastější dobou nákupu v internetových obchodech je mezi českými uživateli pondělí v čase od 10 do12 hodin. Objednávky z počítačů tvoří více než 93 % tržeb.

Vyplývá to ze studie konzultační společnosti Acomware, která analyzovala 585 000 transakcí 18 velkých českých e-shopů s kombinovaným ročním obratem přes 940 milionů korun.

Kromě pondělního dopoledne udělají zákazníci také velké množství objednávek těsně po polední a poté večer mezi 21 a 22 hodinou, uvádí Jan Penkala, CEO společnosti Acomware.

Podíl na celkových tržbách podle hodin

Zdroj: Acomware

Naopak nejméně čeští zákazníci nakupují v e-shopech v sobotu, které předchází již postupný pokles až páteční propad návštěvnosti internetových obchodů.

Podíl jednotlivých dní na tržbách

Zdroj: Acomware

Tablety a smartphony zatím v minoritě

V zařízeních, ze kterých zákazníci objednají zboží, jasně vedou počítače. Z desktopu jsou udělány objednávky tvořící 93 % tržeb, následuje tablet (3,59 %) a pak teprve mobil (2,73 %).

Podíl zařízení na tržbách e-shopů

 „Na počítačích je také v průměru nejvyšší míra konverze, která značí poměr návštěvníků, kteří nakoupí, vůči všem návštěvníkům e-shopu,“ uvedl Jan Penkala.

Konverzní poměr je podle Acomwaru nejvyšší v úterý, kdy dosahuje 1,75 %. V ostatní dny je míra konverze podobná (kolem 1,6 %) a v sobotu se propadá na 1,33 %.

Na menší mobilní zařízení však nezapomínejte. „Například o víkendu platí, že nakoupí spíše majitel tabletu, než notebooku nebo stolního PC,“ dodává Jan Penkala.

Hodnota průměrné objednávky v průběhu dne roste. Nejvyšší je hodinu před půlnocí (1 760 Kč), naopak nejnižší hned po půlnoci (1 391 Kč). Dalo by se z toho vyvodit, že nakupující nechávají nákup dražšího zboží na pozdější hodiny.

Výzkum dělal Acomware v období 1. 7. 2013 až 30. 6. 2014. Zahrnuje údaje z celkem 18 velkých českých e-shopů, přičemž každý prodává zboží z jiné kategorie. Celou studii Acomware je možné stáhnout zde.

Zdroj: Acomware








Úvodní foto: © goodluz - Fotolia.com

Komentáře