Mobilní nákupy budou v roce 2016 tvořit již desetinu tržeb českých e-shopů (Heureka.cz)

Oblast mobilní komerce roste podle Heureky podstatně vyšším tempem než celkový trh. Velká řada e-shopů přesto stále nenabízí svým zákazníkům mobilní verzi webu.

Mobilní nákupy budou v roce 2016 tvořit již desetinu tržeb českých e-shopů (Heureka.cz)



Mobilní nakupování podle údajů portálu Heureka.cz opět láme rekordy, když v roce 2015 vykázalo 60% nárůst a v letošním roce má tvořit již více než desetinu tržeb tuzemských e-shopů.

Češi podle Heureky přes mobily nakupují častěji zboží v nižší, zhruba poloviční hodnotě oproti nákupu z klasického počítače. To je dáno hlavně sortimentem – často se totiž jedná o opakované nákupy zboží pro běžnou denní spotřebu.

Trend rostoucích mobilních přístupů je dlouhodobě patrný i v elektronické komerci. Na Heurece tvoří návštěvy z mobilů už přes jednu třetinu celkových návštěv,“ uvedl Tomáš Braverman, ředitel portálu Heureka.cz.

Mobilní nákupy jako takové začnou v tomto roce tvořit už významnou část celkového obratu, jejich podíl překročí hranici deseti procent. Vloni rostlo mobilní nakupování o 60 %, v roce 2015 to bylo 8 miliard. Je tedy vidět, že segment m-commerce roste mnohem rychleji než celá e-commerce,“ dodal Braverman.

Řada e-shopů stále nemá mobilní verzi webu

I na mobilech je velmi silnou kategorií elektronika, častěji však z pohledu vyhledávání a srovnávání. Trendem nákupu přes mobily je především zboží v nižší hodnotě, často takové, které zákazníci znají, nemusí se o něm dlouho rozhodovat či radit.

Přes mobil lidé nakupují běžné věci denní spotřeby, a velmi často na něm dělají opakované nákupy – nakupují dětské pleny, krmivo pro zvířata nebo kontaktní čočky. Často je to také drogistické zboží,“ uvedl Braverman.

Na tento trend reagují i samy e-shopy. Meziročně se zvýšil počet těch, které mají weby přizpůsobené pro mobilní zákazníky téměř o třetinu. „Přesto je však právě nepřizpůsobenost webů e-shopů jednou z nejčastějších bariér nákupu přes mobil,“ upozorňuje Braverman.

V loňském roce utratili Češi na internetu 81 miliard korun, což znamenalo meziroční nárůst o 21 %. V podobném tempu má obrat českých e-hopů podle Heureky vyrůst i v roce 2016.

Tabulka - Výsledky české mobilní komerce

Rok

Podíl mobilních nákupů

Útrata přes mobilní zařízení

2014

7,5 %

5 miliard korun

2015

9,9 %

8 miliard korun

Zdroj: Heureka.cz









Úvodní foto: © tovovan - Fotolia.com

Komentáře