Mediaresearch: Už téměř tři čtvrtiny českých uživatelů minimálně jednou za čtvrtletí nakupují on-line

Tržby on-line maloobchodů v loni meziročně vyrostly o 16 %.

Mediaresearch: Už téměř tři čtvrtiny českých uživatelů minimálně jednou za čtvrtletí nakupují on-line



Výzkum společnosti Mediaresearch, objednaný Asociací pro elektronickou komerci (APEK) ukázal na stále se rozšiřující počet nakupujících na internetu.

Nikdy zde nenakoupila pouze 3 % aktivní české internetové populace. Naopak téměř tři čtvrtiny nakupují na internetu minimálně jednou za čtvrt roku, přičemž v roce 2012 to byly jen zhruba dvě třetiny.

Tržby maloobchodu na internetu podle Mediaresearch překročily v roce 2013 objem 58 miliard korun, což představuje 16% meziročním růst.

Již několik let sledujeme trend zvyšujícího se zájmu o nákup na internetu. To potvrzují i neustále se zvyšující meziroční čísla objemů nákupů na internetu. Češi jsou již na nákupy na internetu jednoduše zvyklí a každoročně zvyšují počty i objemy nákupů ,” uvedl Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK.

Obr. 1 – Frekvence nakupování on-line v ČR

Zdroj: Mediaresearch

V rámci věkových skupin nejméně utrácí uživatelé od 15 do 24 let. Nejvíce respondentů utratilo v rodce 2013 on-line celkově částku od 5 000 do 10 000 Kč.

Nejběžnější částka utracená při jednom nákupu je 501 až 1000 Kč, a to u třetiny dotazovaných. Pouze o 1 % méně uživatelů při jednom nákupu utratí 1001 až 2000 Kč.

Obr. 2 – Meziroční srovnání on-line útrat v ČR

Zdroj. Mediaresearch

Většina zákazníků internetových obchodů je podle průzkumu spokojena s kvalitou služeb poskytnutých při on-line nákupech, přičemž 34 % má „ty nejlepší“ zkušenosti, 65 % má „spíše dobré“ zkušenosti a pouze 1 % má zkušenosti „spíše špatné“.

Zdroj: Mediaresearch








Úvodní foto: © filograph - Fotolia.com

Komentáře