Mediaresearch: Chytré telefony v ČR předstihly ty klasické

Studie agentury Mediaresearch ukázala, že v rámci české internetové populace bylo v roce 2014 poprvé v historii více uživatelů chytrých telefonů než uživatelů těch klasických. Chytrý telefon nebo tablet v současnosti používají dvě třetiny české internetové populace.

Mediaresearch: Chytré telefony v ČR předstihly ty klasické



Agentura Mediaresearch zveřejnila závěry své studie s názvem Mobilní zařízení, aplikace a mobilní zpravodajství 2014. Ta mimo jiné odhalila pokračující trend používání chytrých mobilních zařízení v rámci české internetové populace.

Chytrý telefon nebo tablet dnes podle studie používá už 67 % internetové populace v ČR.

Historicky poprvé chytré telefony přestihly své klasické mobilní předchůdce: podle výzkumu, který se uskutečnil na konci roku 2014, využívá chytrý telefon 59 % lidí, zatímco klasický mobilní telefon již jen 46 %.

Tablet používalo koncem loňského roce 29 % respondentů.

Graf 1 - Vývoj používání typů zařízení během posledních let

Zdroj: Mediaresearch

Praktičtí na telefonu, hraví na tabletu

A k čemu se tato zařízení nejčastěji používají? Na telefonech uživatelé nejčastěji spouštějí praktické aplikace pro předpověď počasí a aplikace pro sociální sítě. Podobně oblíbené jsou také mapy a navigace.

U vlastníků tabletů se ukazují trochu jiné preference související zejména s využitím těchto přístrojů pro zábavu a volný čas: aplikace na tabletech lidé nejčastěji využívají k hraní her, přístupu na sociální sítě a přehrávání videí či filmů.

Mezi oblíbenými sociálními sítěmi, na které se uživatelé přihlašují i ze svých mobilních zařízení, vede jednoznačně Facebook, profil na něm má 77 % respondentů. Na druhém místě je Twitter, ale počet jeho českých uživatelů je podstatně nižší, jen 16 %. Popularita Twitteru v ČR však podle studie dlouhodobě roste.

Masově využívaný Facebook je užitečný také v jiných ohledech, než je komunikace s blízkými. 22 % uživatelů tuto síť uvádí jako svůj hlavní zdroj zpravodajství. To souvisí zejména s faktem, že lidé rádi sledují zprávy, které sdílejí jejich přátelé a sami na sítích aktivně šíří zpravodajský obsah, který je zajímá.

Více než polovina respondentů se hlásí ke sdílení zpráv alespoň jednou za týden Uživatelé také často navštěvují facebookové profily zpravodajských médií či přímo proklikávají příspěvky, které jejich oblíbená média sdílí.

Graf 2 - Přehled nejčastěji používaných typů aplikací

Zdroj: Mediaresearch


Průzkumu se prostřednictvím Českého národního panelu zúčastnilo 1504 respondentů starších 15 let.

Zdroj: Mediaresearch








Úvodní foto: © ra2 studio - Fotolia.com

Komentáře