Mediaresearch: Čeští muži v e-shopech nejčastěji nakupují elektroniku, ženy oblečení

Kromě pohlaví hraje roli například věk. Dražší zboží (počítače, elektronika, bílá technika apod.) si v e-shopech pořizují spíše starší uživatelé. Ti mladší zase nakupují častěji.

Mediaresearch: Čeští muži v e-shopech nejčastěji nakupují elektroniku, ženy oblečení



Asociace pro elektronickou komerci (APEK) připravila ve spolupráci s agenturou Mediaresearch průzkum, který se zaměřil na sortiment, který v e-shopech nejčastěji nakupují čeští muži a ženy. Výsledky byly očekávatelné – zatímco ženy nejčastěji objednávají oblečení a boty (62 %), muži volí počítače (53 %).

Výsledky nejsou nikterak překvapivé. Ženy si objednávají nejčastěji oblečení nebo produkty pro zdraví a krásu, muži volí výpočetní techniku a mobily. Zajímavé ale může být, jak s těmito výsledky naloží internetové obchody,“ uvedl k výsledkům výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Průzkum dále odhalil, že Češi ve věku 25 – 34 let nakupují na internetu nejčastěji, zejména pak oblečení. Naopak uživatelé ve věkových kategoriích 45 – 54 a 55+ nakupují méně často, ale zato převážně dražší zboží – počítače, bílé zboží a mobilní zařízení.

Graf – Nejčastěji nakupovaný druh zboží podle pohlav

Zdroj: APEK


Průzkumu se účastnilo 1750 respondentů reprezentujících českou internetovou populaci.

Zdroj: APEK








Úvodní foto: © goodluz - Fotolia.com

Komentáře