Karsa Technologies: Rozdíly cen mezi velkými českými e-shopy dosahují až 8,6 %

Konkrétně v kategorii tabletů a notebooků. Rozdíl v průměrné cenové hladině elektroniky mezi nejlevnějším a nejdražší z osmičky předních českých e-shopů činí 2,9 %.

Karsa Technologies: Rozdíly cen mezi velkými českými e-shopy dosahují až 8,6 %



Společnost Karsa Technologies zveřejnila výsledky svého monitorování cen zboží v českých e-shopech. Výzkum probíhal poslední tři měsíce a sledoval 5198 shodných produktů v osmi předních tuzemských internetových obchodech (Alza, CZC, eProton, Expert, Kasa, Mall, Mironet a T.S. Bohemia), přičemž ukázal několik zásadních rozdílů.

Průměrné ceny sledovaného zboží se u e-shopů v současné době liší až o 2,9 %, což v oblasti elektroniky často představuje větší částku, než je samotná marže obchodu. Nejnižší průměrné ceny za stejné zboží dosáhla Kasa.cz (8361 Kč), zatímco na opačné straně se ocitl Mironet s 8610 Kč, což je právě o zmíněných 2,9 % více.

Graf 1 – Srovnání cenových hladin sledovaných e-shopů

Zdroj: Karsa Technologies

Průzkum Karsa Technologies dále poukázal na ještě výraznější rozdíly v cenách u konkrétních kategorií produktů. Například v kategorii tabletů a notebooků vyjde pro spotřebitele nejlevněji nákup na tsbohemia.cz, kde zboží v tomto segmentu vyjde průměrně na 10 941 Kč. Totéž zboží pak stojí u Mall.cz průměrně 11 882 Kč, což představuje rozdíl 8,6 %.

Tabulka 1 – Srovnání cen v kategorii notebooků a tabletů

Zdroj: Karsa Technologies

Za vyšší cenu lepší služby

Karsa Technologies zároveň dodává, že zásadní cenové rozdíly se e-shopy snaží vyvážit přidanou hodnotou v podobě dalších služeb, které přispívají k celkovému komfortu zákazníka.

Poskytnutím širokého spektra doplňkových služeb dochází ke snížení míry fluktuace zákazníků i ke zvýšení spokojenosti uživatelů, pro něž se nákup stává komfortnější,“ uvedl Václav Lorenc, odborník na problematiku pricingu.

Mezi důležité služby, kterými se zákazníci při výběru obchodu řídí, patří například prodloužení záruky nad dobu dvou let, prodloužení termínu možnosti vrátit zboží nebo garance okamžité výměny vadného zboží,“ dodal Lorenc.

Upozornil též na rozsah výdejních míst a různé možnosti doručení produktu. Uživatelé podle něj dobře slyší i na věrnostní systémy či slevové kupony.

Zdroj: Karsa Technologies








Úvodní foto: © vilisov - Fotolia.com

Komentáře