Jen 28 % hotelů a restaurací má koupenou EET pokladnu, 22 % koupi ani neplánuje (Datank)

Do ostrého startu elektronické evidence tržeb zbývají přibližně dva týdny, ale průzkum společnosti Datank vypracovaný pro společnost O2 ukázal, že většina podnikatelů ze segmentu gastronomie a ubytovacích služeb rozhodně není připravená.

Jen 28 % hotelů a restaurací má koupenou EET pokladnu, 22 % koupi ani neplánuje (Datank)



Společnost O2 si nechala v souvislosti s blížícím se zavedením elektronické evidence tržeb (EET) zpracovat průzkum mezi podnikateli v segmentech gastronomie a ubytovacích služeb. Výsledky ukázaly, že většina podnikatelů nechává nákup EET pokladny na poslední chvíli a bezmála čtvrtina z nich dokonce vážně zvažuje, že své podnikání raději ukončí.

Podle průzkumu má přibližně dva týdny před ostrým startem systému EET pokladnu zakoupenou pouze 28 % oslovených podnikatelů. Ostatní zařízení teprve vybírají (30 %), či ho již mají vybrané, ale ještě nekoupili (20 %), přičemž 22 % podnikatelů žádnou pokladnu kupovat nechce a zvažuje, že své podnikání raději ukončí.

Většina podnikatelů preferuje EET řešení vyvinuté na míru jejich podnikání (28 %), dalších 27 % dává přednost hotovému řešení se zárukou. Jako nevíce důležité při výběru EET řešení označují podnikatelé výši pořizovacích nákladů, měsíčního paušálu a možnost jednoduchého zálohování pro případ poruchy zařízení.

Z průzkumu vyplývá, že téměř třetina podnikatelů (32 %) neví, jaké sankce jim hrozí v případě, že zákazníkovi nevydají účtenku. Největší obavy pak mají podnikatelé z nárůstu administrativy (56 %) a z výpadků internetového připojení či problémů se softwarem (47 %). Skoro třetina respondentů (28 %) se obává nedostatečného zabezpečení dat.

Graf - Největší obavy spojené s EET

O2 - Obavy spojené s EET

Zdroj: O2


Průzkum prováděla pro firma Datank metodou elektronického dotazování na vzorku 336 živnostníků a zástupců firem ze segmentu hotelnictví a gastronomických provozů.

Zdroj: O2








Úvodní foto: Storyous

Komentáře