Ipsos: Neoptimalizovaný web pro mobilní zařízení odrazuje zákazníky e-shopů

Objem elektronických nákupů má v ČR růst, objem mobilních transakcí rovněž. Stále však existuje několik faktorů, které zákazníky odradí.

Ipsos: Neoptimalizovaný web pro mobilní zařízení odrazuje zákazníky e-shopů



Elektronické a mobilní nakupování čeká v České republice slibná budoucnost, tvrdí společnosti Ipsos a na základě svého průzkumu pro společnost PayPal.

Podle jejich údajů se objem elektronického obchodování má z dnešních 45 miliard korun rozrůst na 58 miliard v roce 2015. O bezmála polovinu má potom každý rok růst podíl mobilních transakcí a v roce 2015 dohánout téměř 8 miliard korun.

Rozmach mobilních transakcí má mít „na svědomí“ rostoucí obliba mobilních zařízení, tj. chytrých telefonů a tabletů. Uživatelé je již zdaleka nepoužívají jen pro komunikaci, nýbrž i k přístupu na internet, který má 8 % uživatelů telefonů a 19 % uživatelů tabletů využít k nakupování.

Co zákazníkům brání?

Mobilním nákupům však stále stojí v cetě určité překážky. Respondenti za hlavní problémy označili neoptimalizované a nepřehledné webové stránky pro mobilní zařízení. Jako důvod, proč nenakupují on-line, je uvádedlo 12 % uživatelů chytrých telefonů. Téměř třetina uživatelů (29 %) dodává, že v budoucnu chtějí nakupovat on-line za předpokladu, že prodejci své stránky optimalizují.

Uživatelé, kteří svá mobilní zařízení k nákupům nepoužívají, jako nejčastější důvody uvedli, že dávají přednost nakupování z notebooku (63 %), vadí jim malá obrazovka (56 %), připojení k internetu je příliš pomalé (34 %) nebo mají obavy z nedostatečného zabezpečení transakcí (18 %).

Průzkumu se účastnilo 801 dospělých respondentů z České republiky.

Zdroj: Ipsos








Úvodní foto: © filograph - Fotolia.com

Komentáře