Ipsos Mori: Třetina zaměstnanců českých SMB má doma lepší IT vybavení než v práci.

Více než třetina zaměstnanců českých malých a středních firem si myslí, že doma mají lepší technologie než v práci.

Ipsos Mori: Třetina zaměstnanců českých SMB má doma lepší IT vybavení než v práci.



Zdroj: Microsoft Zdroj: Microsoft

Průzkum agentury Ipsos Mori pro Microsoft ukazuje, že jen čtvrtina zaměstnanců soudí, že jejich firma používá nejmodernější technologie.

Nejvíc si zaměstnanci v dotazování stěžovali, že firma neposkytuje chytré telefony pro pracovní účely (70 % respondentů, kteří uvedli, že jejich firma má zastaralé technologie), dvě třetiny si posteskly, že firma používá zastaralý software a dvěma pětinám chybí možnost přistupovat k dokumentům i mimo kancelář.

To jsou závěry studie Mobilita ve světě malých a středních firem, kterou pro Microsoft provedla agentura Ipsos Mori. Průzkumu se zúčastnilo 501 pracovníků českých malých a středních podniků, které zaměstnávají maximálně 250 osob.

V BYOD má české SMB skluz

Studie zároveň zjistila, že necelá pětina českého SMB má nastavená pravidla pro tzv. Bring Your Own Device (BYOD), tedy pro možnost, aby zaměstnanci používali pro práci svá vlastní zařízení.

V zemích střední a východní Evropy je to přitom podle obdobného výzkumu více než polovina firem.

„České podniky BYOD buď neumožňují, nebo umožňují, ale bez jasných pravidel. To je z hlediska bezpečnosti časovaná bomba,“ uvedl k výsledkům Lukáš Křovák, manažer divize Windows, Microsoft.

Dodává, že dnes přitom existují nástroje, které i malým firmám umožní snadno a jednotně spravovat zařízení na různých platformách a řídit bezpečnostní rizika s rozumnými náklady a na úrovni řešení pro velké firmy.

Jak prodávat doSMB? Přes spokojenost zaměstnanců

Na dotaz, jaké přínosy by mělo větší využívání nových technologií, uvádějí čeští zaměstnanci zvýšení spokojenosti, zlepšení interní komunikace či možnost pracovat odkudkoli.

Zaměstnanci jiných evropských zemí v průzkumu údajně více vnímají obchodní dopady - zejména zlepšení služeb zákazníkům a jejich spokojenosti, zvýšení produktivity nebo zajištění rychlého přístupu ke kritickým obchodním informacím.

Zastaralý mail místo CRM

Ze srovnání s Evropou také vyplývá rozdíl v tom, jak čeští zaměstnanci moderní technologie používají.

V ČR stále převládá používání chytrých telefonů na psaní e-mailů, v Evropě se častěji využívají k produktivním činnostem jako editování a tvoření dokumentů či k práci s podnikovými aplikacemi (například CRM) přes jejich cloudové (on-line) verze.

Průzkum byl proveden ve 13 evropských zemích: Česko, Finsko, Francie, Litva, Maďarsko, Německo, Polsko, Portugalsko, Rakousko Rumunsko, Řecko, Španělsko a Ukrajina. Proběhl formou interaktivního panelu v březnu 2014.

Zdroj: Microsoft




Galerie





Úvodní foto: © bloomua - Fotolia.com

Komentáře