Intel: Ženy chtějí lehčí notebooky, muži ostatně také

Průzkum společnosti Intel odhaluje preference mužů a žen ze střední Evropy ohledně nakupování notebooků a jejich příslušenství.

Intel: Ženy chtějí lehčí notebooky, muži ostatně také



Společnost Intel zveřejnila druhou část výstupů ze svého průzkumu, v němž zkoumala rozdíly v preferencích českých, slovenských a maďarských mužů a žen ohledně notebooků. V první části výsledků byly zbořeny určité stereotypní mýty, ta druhá zase reflektuje určité rozdíly, a to nejen mezi pohlavími, ale i napříč národy.

Zhubnout!

Z fyziologických důvodů nepřekvapí, že je pro ženy důležitější váha zařízení. Pro 86 % žen je důležité, aby bylo notebook možno pohodlně přenášet z práce domů a naopak, případně s ním cestovat.

Pro 37 % žen přitom tíha notebooku představuje překážku k větší mobilitě a většina by uvítala, kdyby notebooky výrazně zeštíhlily. Podle 52 % respondentek by měly vážit od 1 kg do 1,5 kg a dalších téměř 20 % dokonce uvedlo, že by měly vážit méně než 1 kg. Současné stroje přitom průměrně dosahují váhy okolo 2,5 kg.

Pro muže hraje váha zařízení menší roli, přesto by jich více než polovina uvítala zařízení pod 1,5 kg. Takové váhy však zatím dosahují jen některé ultrabooky nebo konvertibilní zařízení.

Nadpoloviční polovina mužů i žen by si přála mít jeden notebook pro práci i na doma.

Notebook za 16 tisíc?

Otevřít své peněženky jsou nejochotnější Slovenky a Slováci, kteří by za notebook zaplatili 14 040 Kč, resp 16 380 Kč. Češky a Češi jsou ochotni utratit 13 600 Kč, resp. 16 280 Kč.

Za nejkonzervativnější mezi národy označil průzkum Maďary, kteří jsou ochotní zaplatit za notebook nejmenší částku (ženy v přepočtu přibližně 10 000 Kč a muži přibližně 13 260 Kč) a zároveň nejvíce preferují nákup v klasické kamenné prodejně místo na internetu (viz graf).

Graf 1 - Preference prodejního kanálu

 

Čeští muži jsou výjimeční v oblibě e-shopů. Jako jediní ze šesti skupin respondentů by v nadpolovičně většině případů využili k nákupu služeb e-shopu.

Středoevropané zůstávají zdrženliví v otázce nositelné elektroniky včetně například čipů zabudovaných do oblečení. Za „dobrý nápad" tyto nové technologie označilo je 22 % mužů a 14 % žen.

Design je důležitý

Jakkoliv první část průzkumu uváděla, že design není tak důležitý jako technické parametry notebooku, byla by chyba si to vykládat tak, že nehraje významnou roli.

Naopak, 34 % dotazovaných žen uvedlo, že je pro ně důležité, aby notebook vyjadřoval jejich ženskost a 40 % uvedlo, že jako si ideální nosič zařízení představují designové pouzdro.

Prodejce příslušenství by mohlo zaujmout i to, že se respondentkám nejvíce líbila možnost pouzdra ve formě dámské kabelky.

Nejvíce kladli na design důraz respondenti ze Slovenska, a to jak ženy, tak i muži. Designové pouzdro by uvítalo shodně 36 % Slovenek i Slováků. Naopak až tři čtvrtiny českých mužů dává přednost praktickým brašnám nebo batůžkům.

Průzkum proběhl v ČR, Maďarsku a Slovensku mezi 1877 respondenty ve věku 20 až 40 let, z toho bylo 1239 žen a 638 mužů.

Zdroj: Intel







Komentáře