Infografika: Největší obavou českých e-shopů je tlak na cenu (Acomware)

České e-shopy se však navzdory hrozbám těší na úspěšný rok 2015. Devět z deseti dotázaných obchodů letos očekává růst tržeb. Podpořit je mají investice do marketingu a technologií.

Infografika: Největší obavou českých e-shopů je tlak na cenu (Acomware)



České e-shopy vidí rok 2015 optimisticky. Průzkumu společnosti Acomware ukázal, že 90 % prodejců věří, že jejich tržby letos porostou, 28 % z nich dokonce odhaduje svůj růst o více než 30 %. Očekávání jsou podle Acomware optimističtější než před rokem.

Průzkum ukázal, že už v roce 2014 zaznamenalo 74 % českých e-shopů zvýšení svých tržeb. Stagnaci zaznamenalo 13 % prodejců, stejné procento uvádí pokles obratu.

Zatímco z loňských výsledků je patrné, že se pozice některých e-shopů mírně zhoršila, rok 2015 vidí optimisticky téměř všichni prodejci – 90 % jich očekává růst, 7 % stagnaci a pouhá 3 % si myslí, že jejich obrat poklesne,“ uvedl Jan Penkala, CEO společnosti Acomware.

Investice do rozvoje

Celkem 77 % internetových prodejců proto hodlá v letošním roce více investovat do svého rozvoje, nejvíce pak do online marketingu (66 %) a technologií (36 %).

Jan Penkala dodává, že prodejci plánují utratit marketingové rozpočty především za výkonnostní marketing, ale zároveň roste význam e-mailingu, který se v seznamu plánovaných investic posunul na druhé místo.

Za největší riziko pro rok 2015 naopak e-shopy považují tlaky na snižování cen. Obává se toho celkem 43 % respondentů, a to přesto, že vloni více e-shopů své zboží zdražilo, než zlevnilo (24 % versus 12 %).

Prodejci se naopak nebojí konkurence v podobě obchodních řetězců a jejich e-shopů – téměř dvě třetiny respondentů uvedly, že strach ze vstupu nebo posílení pozice retailistů nemají.

Infografika – Rok 2015 očima e-shopů

Zdroj: Acomware


Průzkum byl realizován mezi 193 českými e-shopy pomocí online dotazníků v období od 5. do 19. ledna.

Zdroj: Acomware








Úvodní foto: © filograph - Fotolia.com

Komentáře