Infografika: Na jakých zařízení si cílová skupina prohlédne vaše zboží či reklamu

Agentura Aitom zveřejnila výsledky průzkumu, který zkoumal preference ve výběru zařízení pro surfování po webu. Nepřekvapí, že panují poměrně výrazné rozdíly z hlediska věku, příjmu, ale i pohlaví.

Infografika: Na jakých zařízení si cílová skupina prohlédne vaše zboží či reklamu



Digitální agentura Aitom se ve svém nejnovějším výzkumu zaměřila na typy zařízení, které lidé v ČR používají k připojení k internetu. Výsledky ukázaly, že volbu zařízení nejvíce ovlivňuje pohlaví, věk a výše příjmu. Největší oblibě se však těší chytré telefony.

Tablet používají ženy i muži ve stejné míře (4 %), malý rozdíl je také u notebooku (muži 32 %, ženy 27 %). Až 49 % žen se připojuje k internetu přes telefon, zatímco u mužů je toto číslo o 10 % nižší. Mužům vyhovuje také stolní počítač (25 %), zatímco u žen se toto zařízení těší nižší oblibě (18 %).

Výsledky výzkumu dokazují, že je potřeba počítat při tvorbě webů a reklamy i s mobily. Vytížení lidé si postupně zvykají pracovat i cestou do práce, na mobilech tak třeba vybírají dodavatele, hledají informace či pročítají reference,” uvedl Tomáš Odl, vedoucí vývoje v Aitomu.

Dalším rozhodujícím činitelem je věk, přičemž největší rozdíly panují pávě u chytrých telefonů. Ty využívá až 61 % lidí mezi 18-29 lety, 46 % lidí ve skupině 30-44 let a pouze 24 % lidí ve věku 45-50 let.

Výrazné rozdíly lze ale nalézt i u stolních počítačů, tam je posloupnost přesně opačná. Nejaktivnějšími uživateli jsou lidé mezi 45-50 lety (39 %), poté skupina 30-44 let (17 %) a až nakonec lidé mezi 18. a 29. rokem života (11 %).

Nejmenší rozdíly společnost našla v případě notebooků, čísla se pohybují okolo 30 %. Ve skupině mezi 18-29 jde o 24 %, v kategorii od 30 do 44 let o 31 % a mezi lidmi v rozmezí 45-50 let se našlo jen 33 % uživatelů.

Na výběr zařízení má poté vliv také osobní příjem, stále zde však platí pořadí smartphone - notebook - stolní počítač. Lidé s příjmem do 20 tisíc měsíčně volí k připojení nejčastěji chytrý telefon (45 %), podobně jsou na tom uživatelé s výdělkem mezi 30 až 50 tisíci (50 %).

Přenosné notebooky více používá skupina s příjmem do 20 tisíc (29 %), lidí s měsíčním výdělkem mezi 30 až 50 tisíci je ale jen o 2 % méně. Stejný rozdíl panuje i v případě stolních počítačů. Ty používá pouze 22 % lidí s měsíčním příjmem do 20 tisíc, a 20 % uživatelů s vyšším výdělkem.

Infografika – Jak se připojujeme k internetu

Aitom - Jak se připojujeme k internetu

Výzkum zpracovala agentura STEM/MARK na vzorku 511 respondentů.

Zdroj: Aitom








Úvodní foto: © Scanrail - Fotolia.com

Komentáře