Infografika: Jak prodávat u našich nejbližších sousedů

Studie společnosti oXy Online radí, jak proniknout s e-shopem na zahraniční trhy. Závěry uvádějí, že zatímco Rakušané rádi nakupují v zahraničí, u Poláků se vyplatí založit místní pobočku, Němci mají rádi jednoduchost a Slováci s oblibou používají mobilní zařízení.

Infografika: Jak prodávat u našich nejbližších sousedů



Společnost oXy Online zpracovala studii s názvem Eshopy bez hranic, v níž hodnotí aktuální stav evropské elektronické komerce a předkládá nástin dlouhodobých trendů v této oblasti. Ze studie vyplývá, že Německo, Francie a Velká Británie tvoří dohromady 61 % veškerého obratu elektronického trhu v rámci EU. Zbývající 7 z 10 největších ekonomik se na obratu podílí jen z 21,6 %.

K zemím s nejvyšším podílem obyvatel nakupujících přes internet patří Německo – jeden z nejvíce konkurenčních trhů v EU. Pro tento trh je podle oXy Online více než kde jinde nutné navrhovat rozhraní e-shopu co nejjednodušší tak, aby v obchodě dokázali nakoupit i méně zkušení uživatelé.

Zajímavou obchodní příležitostí je z hlediska elektronické komerce Rumunsko, kde aktuálně působí na 4500 e-shopů. Po ekonomické stránce Rumunsko v posledních letech rychle roste, s čímž souvisí i značný rozvoj on-line obchodů. Pouze za poslední rok zde přibylo zhruba 1000 e-shopů.

Z pohledu on-line obchodování má velký potenciál Polsko. Podíl osob, které nakupují v zahraničních e-shopech, je po Rumusnku druhý nejmenší v EU. Při vstupu na tento trh proto doporučuji zvážit možnost spolupráce s lokální polskou pobočkou,“ uvedl autor studie Michal Holoubek.

Běžným cílem tuzemských obchodníků je Slovensko. Zdejší trh je sice významně menší než v ČR, ale díky příbuznosti obou zemí a snadné logistické obsluze je vstup na něj podle studie značně jednodušší.

Poměrně velký (42 %) je zde podíl osob, které používají k přístupu na internet mobilní zařízení. Stejně jako například v Rakousku (51 %) nebo Švédsku (70 %) se proto na těchto trzích e-taileři neobejdou bez mobilní verze nebo responzivního designu.

Infografika – Informace o sousedních trzích


Studie Eshopy bez hranic vznikla na základě údajů Eurostatu pro rok 2013.

Zdroj: oXy Online








Úvodní foto: © vilisov - Fotolia.com

Komentáře