IDC: Západoevropský trh tabletů hlásí další pokles prodeje

Hybridní tablety prohrávají souboj s konvertibilními notebooky a spotřebitelé obecně nemají zájem. Poptávka po podnikových modelech částečně zachraňuje vývoj hodnoty trhu.

IDC: Západoevropský trh tabletů hlásí další pokles prodeje



Západoevropský trh tabletů vykázal ve třetím kvartálu meziroční pokles prodeje o 5 % na 7,8 milionu zařízení, přesto si však zachoval loňskou hodnotu v eurech a v tomto ohledu poklesl pouze o 0,1 %. Údaje přinesla zpráva analytické společnosti IDC.

Spotřebitelé nemají zájem, podniky ano

Trh tabletů podle IDC doprovázejí stále tytéž potíže – dlouhé životní cykly zařízení způsobené nízkou prioritou nákupu nového modelu. K tomu se přidává novější trend v podobě neúspěšného boje hybridních tabletů s konvertibilními notebooky.

Obecně platí, že za poklesem výsledků stojí nízká poptávka spotřebitelů. Prodej spotřebitelských modelů se v případě klasických tabletů snížil o 5,6 % a u hybridních modelů s oddělitelnou klávesnicí se propadl dokonce o 14,3 %.

Prodej klasických tabletů do podniků se ve třetím kvartálu naopak zvýšil o 4 % a v případě hybridních se zvedl o 2,2 %. Souhrnně se prodej podnikových tabletů zvýšil o 3,4 %, zatímco v případě spotřebitelských poklesl o 7,1 %.

Konsolidace trhu a Samsung v čele

Klesající výsledky trhu s sebou přinášejí pokračující konsolidaci. Zatímco před rokem držela první pětice výrobců 60% tržní podíl, letos je to bezmála 70 %. IDC hovoří o agresivní konkurenci, která nedává příliš šanci menším výrobcům s omezeným portfoliem.

Lídrem západoevropského trhu tabletů se stal Samsung, který si navíc meziročně polepšil o 7,6 % a jeho tržní podíl se zvedl na 23 %. Hůře se dařilo Applu, který prodal o 2 % méně tabletů než o rok dříve a klesl na druhé místo.

S výrazným odstupem následovala trojice Lenovo, Amazon a Huawei, které si však na rozdíl od prvních dvou výrobců bez výjimky polepšily o dvouciferná procenta. Výsledky zbytku trhu odpovídaly vše zmíněné konsolidaci a propadly se o více než 28 %.

Tabulka – Výsledky západoevropského trhu tabletů

Výrobce

Prodej

3Q16

Podíl

3Q16

Prodej

3Q17

Podíl

3Q17

Meziroč.

změna

1. Samsung

1 676

20,5 %

1 803

23,2 %

7,6 %

2. Apple

1 792

21,9 %

1 755

22,6 %

-2,0 %

3. Lenovo

620

7,6 %

730

9,4 %

17,8 %

4. Amazon

403

4,9 %

680

8,8 %

69,0 %

5. Huawei

242

3,0 %

340

4,4 %

40,7 %

ostatní

3 440

42,1 %

2 456

31,6 %

-28,6 %

Celkem

8 172

100,0 %

7 765

100.0 %

-5,0 %

Zdroj: IDC









Úvodní foto: © pressmaster - Fotolia.com

Komentáře