IDC: Vzestup Microsoftu v regionu EMEA ilustruje proměnu trhu sjednocené komunikace

Microsoft nasadil nový přístup ke sjednocené komunikaci a ten ho vynesl mezi přední hráče na trhu v regionu EMEA. Zatímco tradiční výrobci nedokázali zareagovat na nové trendy, Microsoft vsadil na poskytování řešení formou softwaru a cloudových služeb.

IDC: Vzestup Microsoftu v regionu EMEA ilustruje proměnu trhu sjednocené komunikace



Microsoft se podle nové studie společnosti IDC stal jedním z předních hráčů na trhu IP telefonních ústředen (IP PBX) a sjednocené komunikace (UC) v regionu EMEA. Podíl Microsoftu na trhu se od roku 2011 ztrojnásobil a dostal se na úroveň tradičních výrobců, kteří tento trh dosud ovládali.

Jedná se o výsledek strategie uzpůsobené probíhající transformaci trhu sjednocené komunikace a spolupráce (UC&C). Všichni ostatní výrobci a poskytovatelé služeb by měly vnímat nástup Microsoftu jako varování,“ uvedl Michael Voříšek, programový ředitel IDC CEMA.

Po mnoho let se trh v regionu dělil mezi společnosti Alcatel-Lucent Enterprise, Avaya, Cisco, Aastra (nyní Mitel) a Unify. Podíly těchto firem se pohybovaly mezi 10 a 20 %, přičemž žádný další výrobce se ani nepřibližoval 10% hranici. Microsoft na začátku roku 2011 dosahoval 4,8 %, ale ve druhém kvartálu 2015 již držel 15,5 % a byl čtvrtým největším výrobcem v regionu.

Ne náhoda, ale projev transformace trhu

IDC podotýká, že vzestup Microsoftu není žádná náhoda. Dosavadní regionální lídři jsou vesměs výrobci tradičních řešení a podle analytiků nedokázali rychle zareagovat na měnící se podobu trhu, zatímco Microsoft v ní spatřil příležitost.

IDC úspěch Microsoftu spojuje se současnými trendy na poli sjednocené komunikace. Podniky podle analytiků začínají využívat sjednocenou komunikaci jako službu (UCaaS) namísto používání tradičních řešení. To s sebou přináší zjednodušení portfolií a snížení počtu prémiových vlastností, za které si musí zákazník připlatit. Řešení typu UCaaS navíc umožňují přístup ke všem funkcím bez ohledu na koncový bod.

Microsoft podle IDC považuje svůj klíčový produkt Skype for Business jako čistý software. Společnost zároveň poskytuje cloudovou variantu tohoto produktu Skype for Business Online a nabízí balíčky kombinující cloudové a hardwarové funkce. Zákazníci za službu platí podle modelu pay-as-you-go, tedy pouze za používání. Právě v tom podle IDC tkví úspěch Microsoftu v tomto ohledu.

Tradiční hráči se budou muset rychle přizpůsobit, nebo se smířit se ztrátou tržního podílu. To zatím platí především pro výrobce, ale potenciální dopad to může mít i na poskytovatele služeb,“ dodal Voříšek.

Zdroj: IDC








Úvodní foto: © Yuri Arcurs - Fotolia.com

Komentáře