IDC: Trh virtuální a rozšířené reality čeká v příštích letech trojciferný růst

25. 4. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: HTC
V roce 2016 se podle IDC prodá přibližně 10 milionů kusů hardwaru pro virtuální a rozšířenou realitu, v roce 2020 to bude již přes 100 milionů. Herní řešení by se podle analytiků mohly stát hitem letošních Vánoc.

Podle analytiků z IDC se v roce 2016 dočkáme masivního nárůstu prodeje zařízení z oblasti virtuální reality. IDC očekává, že se letos prodá 9,6 milionu těchto zařízení, především těch nabízených značkami Samsung, Sony, HTC a Oculus. Tržby podle analytiků dosáhnou 2,3 miliardy dolarů.

To však není nic ve srovnání s rokem 2020. Pokud se vyplní prognóza IDC, prodá se v tomto roce již 110 milionů zařízení pro virtuální, ale také rozšířenou realitu. Zařízení druhého typu se na trhu začnou ve větším měřítku objevovat až v příštích letech. V obou případech však má trh růst trojciferným tempem.

IDC dělí trh virtuální a rozšířené reality (VR/AR) do tří hlavních segmentů – bezdisplejových souprav, které pro svou funkci vyžadují zasunutí konkrétního chytrého telefonu (např. Samsung Gear VR), připojených souprav, které mají displej, ale vyžadují připojení k PC, herní konzoli nebo telefonu (např. HTC Vive na obrázku v záhlaví) a samostatných souprav, které fungují autonomně (např. Microsolft HoloLens).

Favorit letošních Vánoc

Očekáváme, že prvních plnohodnotných připojených souprav od značek Oculus, HTC a Sony se v roce 2016 prodají celkem dva miliony. Pokud k tomu připočtete bezdisplejová řešení od Samsungu a dalších výrobců, dostanete zárodek slibného trhu, který přiláká tvůrce obsahu,“ okomentoval situaci Tom Mainelli, viceprezident IDC pro zařízení a displeje.

Videohry budou největší motivací pro koupi soupravy Oculus Rift, HTC Vive nebo PlayStation VR. Ačkoliv se objevily drobné potíže s dodávkami, které bude potřeba vyřešit, jsem si jistý, že do vánoční sezóny bude všech v pořádku,“ dodal Lewis Ward, ředitel výzkumu IDC v oblasti gamingu, a naznačil tak, co bude podle IDC hitem letošních Vánoc.

Rozšířenou realitu očekávejme později

Rozšířená realita (uživatel vidí reálný svět doplněný o virtuální obsah promítaný na displej) se podle IDC na trhu objeví až později. Vývoj podle analytiků sice probíhá, ale vytvoření uspokojivého zařízení je podstatně náročnější než v případě virtuální reality.

Udělat to správně je mnohem důležitější, než to udělat rychle. Rozšířená realita bude mít obrovský dopad na to, jak přistupujeme k technologiím a jak pracujeme. Než k tomu dojde, očekáváme, že výrobci budou experimentovat s možnostmi využití již existujících zařízení – tabletů a telefonů,“ dodal Mainelli.

Tabulka – Prognóza vývoje trhu virtuální a rozšířené reality (miliony)

bitcoin školení listopad 24

Kategorie

Prodej 2016

Prodej 2020

2016-2020 CAGR*

Hardware pro virtuální realitu

9,6

64,8

183,8 %

Hadrware pro rozšířenou realitu

0,4

45,6

189,8 %

*CAGR = složená roční míra růstu

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci