IDC: Trh monitorů ve druhém kvartálu posiloval, ale nevydrží mu to dlouho

Meziroční nárůst prodeje monitorů o 4,9 % podle analytiků nic nemění na tom, že dlouhodobě je tento segment na ústupu vlivem klesajícího prodeje PC.

IDC: Trh monitorů ve druhém kvartálu posiloval, ale nevydrží mu to dlouho



Globální trh PC monitorů zaznamenal ve druhém kvartálu 2016 nárůst prodeje o 4,9 % na více než 30 milionů kusů. Toto zlepšení však podle analytiků z IDC nic nemění na dlouhodobější prognóze, která zůstává negativní.

Druhý kvartál přinesl výsledky přesahující očekávání a trhy v Severní Americe a regionu EMEA vykázaly solidní meziroční růst. IDC však předpokládá, že globální trh monitorů bude v období 2018-2020 klesat přibližně o 3 % ročně,“ uvedla analytička IDC Maura Fitzgeraldová.

IDC konkrétně předpokládá, že se za celý rok 2016 globálně prodá 118 milionů monitorů, zatímco v roce 2020 to má být méně než 100 milionů. Důvodem má být obecný ústup desktopů a jejich nahrazování mobilními zařízeními (notebooky, hybridními tablety a dalšími).

Vraťme se však do přítomnosti. IDC k výsledkům z minulého kvartálu dodává několik technických detailů. Zakřivené monitory například zaznamenaly 221% meziroční nárůst prodeje a tvořily již bezmála 2 % všech prodaných kusů.

Nejčastější úhlopříčkou zůstává 21,5“ (22 %) a 19,5“ (12 %), trend však směřuje k větším zařízením. Monitory s úhlopříčkou 23,8“ zaznamenaly meziroční nárůst prodeje o 100 % a modely o velikosti 31,5“ vyrostly o bezmála 77 %. Celkem 4,8 % monitorů prodaných během druhého kvartálu bylo vybaveno TV tunerem.

Světovým lídrem mezi výrobci monitorů zůstává Dell se 17% podílem. Velmi dobrý kvartál má za sebou druhé HP, které prodalo téměř o pětinu více monitorů než o rok dříve. Výsledky třetího Lenova spíše stagnovaly a čtvrtý Samsung zaznamenal propad o 9 %, díky čemuž se na něj výrazně dotáhlo páté LG.

Tabulka – Přehled trhu PC monitorů (miliony kusů)

Výrobce

Prodej

2Q16

Podíl

2Q16

Prodej

2Q15

Podíl

2Q15

Meziroč.

změna

1. Dell

5,223

17,0 %

5,034

17,2 %

3,8 %

2. HP

4,000

13,0 %

3,343

11,4 %

19,6 %

3. Lenovo

3,080

10,0 %

2,999

10,3 %

2,7 %

4. Samsung

2,936

9,6 %

3,228

11,0 %

-9,1 %

5. LG

2,833

9,2 %

2,564

8,8 %

10,5 %

ostatní

12,598

41,1 %

12,067

41,3 %

4,4 %

Celkem

30,672

100,0 %

29,238

100,0 %

4,9 %

Zdroj: IDC

Graf – Vývoj tržních podílů největších výrobců

 

Zdroj: IDC









Úvodní foto: MMD

Komentáře