Hlavní navigace

IDC: Trh headsetů pro virtuální a rozšířenou realitu čeká v příštích letech trojciferný růst

21. 12. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © michaelheim - Fotolia.com
Analytici z IDC předpovídají, že prodej vyroste z 10 milionů kusů v roce 2016 na 76 milionů v roce 2020. Drtivou většinu z tohoto objemu budou tvořit soupravy pro virtuální realitu, podíl rozšířené reality však bude postupně růst.

Společnost IDC oznámila spuštění svého zatím nejnovějšího trackeru zaměřeného na mladý segment headsetů pro virtuální (VR) a rozšířenou (AR) realitu. První publikované výsledky se týkají prognózy pro rok 2016 a zahrnují i výhled do roku 2020. Celkový verdikt je jasný – tato zařízení čeká rapidní růst.

Zatímco v roce 2016 se podle IDC prodá celkem 10,1 milionu headsetů pro virtuální a 100 tisíc pro rozšířenou realitu, v roce 2020 to má být již 61, resp. 15 milionů. To představuje složenou roční míru růstu (CAGR) o 100,7 %, resp. 196,4 %.

Na rozšířenou realitu si ještě počkáme

IDC ve své metodice používá dvojí dělení headsetů. Kromě zmíněného rozlišení virtuální reality (uživatel vidí pouze umělé prostředí) a rozšířené reality (uživatel vidí skutečný svět doplněný o virtuální prvky) analytici rozlišují tři typy hardwaru.

Základním typem jsou brýle bez displeje, do kterých se vkládá chytrý telefon (například Samsung Gear VR), dále následují headsety vyžadující připojení k PC (například. HTC Vive nebo Oculus Rift) a konečně samostatné headsety, které žádné externí zařízení nepotřebují (například Microsoft HoloLens).

Během sledovaného období má hrát prim virtuální realita, neboť příslušná zařízení jsou levnější a snadnější na výrobu. U rozšířené reality se analytici shodují, že oproti té virtuální nabízí výrazně širší možnosti využití s potenciálem konkurovat i chytrým telefonům, ale k jejímu masovému rozšíření vede ještě velmi dlouhá cesta.

Tabulka – Prognóza výsledků trhu AR/VR headsetů (miliony kusů)

Kategorie

Prodej 2016

Prodej 2020

CAGR '16-'20

Virtuální realita

10,1

61,0

100,7 %

Rozšířená realita

0,1

15,0

196,4 %

Celkem

10,3

76,0

108,3 %

Zdroj: IDC

ICTS24

Graf – Prognóza vývoje podílů VR a AR headsetů

 

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
IDC: Trh zařízení pro chytrou domácnost ožívá, ale velmi pomalu
IDC: Trh zařízení pro chytrou domácnost ožívá, ale velmi pomalu
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Arrow Electronics jako první získal cloudový kompetenční certifikát od Broadcomu
Arrow Electronics jako první získal cloudový kompetenční certifikát od Broadcomu
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Anketa ChannelWorldu o monitorech: Odpovídá Petr Zajíček (Dell)
Anketa ChannelWorldu o monitorech: Odpovídá Petr Zajíček (Dell)