IDC: Trh chytrých telefonů má za sebou druhé nejlepší čtvrtletí od svého vzniku

30. 10. 2015
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: © ra2 studio - Fotolia.com
Od července do září se globálně prodalo 355 milionu chytrých telefonů. Výsledky prodeje meziročně vyrostly o 6,8 %, výrobci se snažili uvést na trh co nejlepší vlajkové modely a Huawei dosáhlo pozoruhodného růstu.

Společnost IDC zveřejnila pravidelnou kvartální zprávu o vývoji globálního trhu chytrých telefonů. Podle jejích závěrů se ve třetím čtvrtletí 2015 po celém světě prodalo 355,2 milionu těchto zařízení, což představuje 6,8% meziroční růst, ale především druhý nejvyšší výsledek v dějinách segmentu (hned po „vánočním“ kvartálu roku 2014).

Výrobci se přebíjeli vlajkovými modely

Ryan Reith, programový ředitel IDC pro segment mobilních telefonů, poukazuje na několik výrazných trendů, které utvářejí současnou podobu trhu. Spotřebitelé si jsou podle Reitha stále více vědomi různých alternativ.

Na rozvinutých, dotovaných trzích podle něj existuje široká řada operátorů, kteří nabízejí splátkové plány na nákup nových telefonů s možností upgradu na vyšší model. Zároveň však roste nabídka telefonů bez smlouvy.

Třetí kvartál byl ve znamení silného důrazu na vlajkové modely. Výrobci se snažili navzájem přebít jak ve vlastnostech těchto modelů, tak v jejich designu. Nové vlajkové modely vedly k větší konkurenci v high-endovém segmentu, neboť se řada výrobců snaží postavit Samsungu a Applu a získat si místo mezi elitou,“ uvedl Anthony Scarsella, ředitel výzkumu IDC.

Bitva o přední příčky však není tím hlavním, co přináší růst celkového trhu, neboť jak dodává Anthony Scarsella: „Navzdory všemu třpytu a lesku high-endového segmentu stále očekáváme, že většina objemu a růstu bude opět pocházet z nižší a střední třídy, a to zejména z rozvojových trhů.“

Huawei je třetí díky 60% zvýšení prodeje

Lídrem světového žebříčku zůstává Samsung, který během třetího kvartálu prodal 84,5 milionu chytrých telefonů a dosáhl 6,1% meziročního růstu, díky kterému si udržel podíl blížící se čtvrtině trhu. Druhý Apple však díky úspěchu nových iPhonů vyrostl o 22 % a třetí Huawei dokonce o velmi působivých 61 %.

Dvouciferného růstu (o 11 %) dosáhlo i čtvrté Lenovo, které společně s Huawei předběhlo čínské Xiaomi. To ve třetím čtvrtletí vykázalo 5,2% meziroční růst prodeje a skončilo až páté. Jako jediná společnost z první pětice navíc Xiaomi nedokázalo udržet krok s trhem.

Ještě hůře v tomto ohledu skončili menší výrobci, kteří kvůli probíhající konsolidaci trhu prodali souhrnně o 2,4 % méně chytrých telefonů než před rokem.

Tabulka 1 – Přehled největších výrobců chytrých telefonů (miliony jednotek)

Výrobce

Prodej 3Q15

Podíl 3Q15

Prodej 3Q14

Podíl 3Q14

Meziroč. změna

1. Samsung

84,5

23,8 %

79,6

23,9 %

6,1 %

2. Apple

48,0

13,5 %

39,3

11,8 %

22,2 %

3. Huawei

26,5

7,5 %

16,5

5,0 %

60,9 %

4. Lenovo

18,8

5,3 %

16,9

5,1 %

11,1 %

5. Xiaomi

18,3

5,2 %

17,3

5,2 %

5,6 %

ostatní

159,1

44,8 %

163,0

49,0 %

-2,4 %

Celkem

355,2

100,0 %

332,6

100,0 %

6,8 %

Zdroj: IDC

ICTS24

Graf – Srovnání výsledků globálního trhu chytrých telefonů v předchozích kvartálech

 

Zdroj: IDC

Čtěte dále

HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi