IDC: Software a služby potáhnou růst IT investic v segmentu SMB

Globální investice malých a středních firem do hardwaru, softwaru a služeb vyrostou podle analytiků z 568 miliard dolarů v roce 2017 na 676 miliard v roce 2021. Hlavní podíl na tom budou mít software a služby.

IDC: Software a služby potáhnou růst IT investic v segmentu SMB



Společnost IDC ve své nové prognóze předpovídá, že SMB (malé a střední podniky s 1 až 99, resp. 100 až 999 zaměstnanci) v roce 2017 celosvětové investují bezmála 568 miliard dolarů do IT, přičemž v roce 2021 tato částka dosáhne 676 miliard dolarů.

Celkově mají investice malých a středních firem ve sledovaném období růst o průměrně 4,5 % ročně, což je podle IDC přibližně o dva procentní body více, než o kolik poroste HDP napříč globálními regiony.

Analytici hovoří o rostoucím zájmu malých a středních podniků o řešení, která zvýší produktivitu zaměstnanců a vylepší pozici firmy na trhu. Firmy podle IDC kombinují řešení akutních problémů a dlouhodobější strategie, což je směřuje vstříc digitální transformaci.

Hardware ustoupí softwaru a službám

Investice mají být v roce 2017 rozděleny poměrně rovným dílem mezi tři hlavní kategorie – hardware, software a IT služby – jež budou společně tvořit 85 % veškerých investic. O něco více peněz má letos putovat do hardwaru, ale v roce 2019 jej mají druhé dvě kategorie předběhnout.

Zbylých 15 % celkových investic bude vynaloženo na obchodní služby, jež mají ve sledovaném období vykázat nejvyšší průměrný růst, konkrétně o 7,1 % ročně. Silně mají růst také investice do softwaru, a sice o 6,9 %.

Řešení pro řízení zdrojů (ERM), vztahů se zákazníky (CRM) a obsahové aplikace mají tvořit největší část investic do softwaru. Klíčovými oblastmi však podle IDC budou také nástroje pro vývoj aplikací a software pro systémovou infrastrukturu.

Nejvíce budou investovat firmy střední velikosti

Pokud jde o hardware, bezmála polovinu prostředků (49,6 %) spolkne v roce 2017 nákup PC a periferií. Tento podíl však má během sledovaného období klesat a v roce 2021 má činit pouze 43,3 %. Lze usuzovat, že malé a střední firmy se více zaměří na mobilní zařízení.

IDC dodává, že příležitosti pro prodejní kanály se během sledovaného období najdou napříč regiony a u firem všech velikostí, nejvíce jich však nabídnou firmy o 100 až 499 zaměstnancích, které se mají postarat o 38 % veškerých investic v letech 2016-2021.

Zdroj: IDC








Úvodní foto: © arahan - Fotolia.com

Komentáře