IDC: Český trh spotřebního materiálu poklesl v 2. pololeti 2013 o 2,1 %

Uvedený pokles je z hlediska kusů; hodnota prodaného objemu poklesla o 4,9 %. Na vině je podle IDC "invaze klonů", tedy velmi levných kompatibilních náplní z Asie. V rámci konkrétních typů materiálu se nejvíce dařilo barevným tonerům.

IDC: Český trh spotřebního materiálu poklesl v 2. pololeti 2013 o 2,1 %



Český trh se potřebním tiskovým materiálem se v druhém pololetí loňského roku smrštil meziročně o 2,1 % v počtu prodaných jednotek a o 4,9 % v hodnotě.

Vyplývá to ze studie společnosti IDC , podle níž je tuzemská situace podobná jako v celém regionu – kompatibilní „klony“ originálních náplní mění podobu trhu.

Klony začínají být vážným problémem českého trhu, s dopadem jak na velké, tak tradiční lokální výrobce “ uvádí Tomáš Hoda, research manager v IDC.

Koncoví uživatelé, zejména ti, kteří používají levná zařízení, stále upřednostňují cenu před kvalitou a neberou v potaz TCO (celkové náklady na vlastnictví) a další faktory.

Trh je velmi citlivý na cenu a mnoho spotřebitelů sahá po těch nejlevnějších produktech. Velcí výrobci originálního materiálu, případně místní tradiční výrobci kompatibilních náplní, se mohou těžko bránit – tyto levné klony jsou dováženy přímo z Asie a jsou legální .“

Prodej dvou hlavních typů spotřebního materiálu se u nás lišil. Zatímco prodej inkoustových náplní v druhém pololetí 2013 klesl o 4,9 %, laserové náplně vyrostly o 2 %.

Prodej originálního inkoustového materiálu poklesl o 9,6 %, zatímco neoriginální náplně se prodávaly v meziročním srovnání o 1,2 % lépe. Podobně tomu bylo v laserovém segmentu, kde prodej originálních náplní poklesl o 1,9 % a u neoriginálních vyrostl o 6,6 %.

Největšího mezipololetního růstu prodeje pak dosáhly barevné tonery, a sice o 9,1 %. I zde byl patrný mnohem rychlejší růst kompatibilních tonerů oproti originálním.

Zdroj: IDC








Úvodní foto: © krabata - Fotolia.com

Komentáře