IDC: Český trh nabízí jednu z největších příležitostí v oblasti podnikové mobility

Prognóza analytiků IDC týkající se oblasti mobility v regionu CEE počítá s růstem podnikových výdajů na tento pilíř tzv. třetí platformy, zejména v oblastech maloobchodu, bankovnictví a výroby.

IDC: Český trh nabízí jednu z největších příležitostí v oblasti podnikové mobility



Nová studie Mobility Spending Guide publikovaná společností IDC odhaduje, že výdaje na mobilitu ve střední a východní Evropě (CEE) v roce 2019 dosáhnou 82,5 miliardy dolarů, což bude představovat 15,3 % výdajů na mobilitu celém regionu EMEA. Globální firemní a spotřebitelské výdaje na mobilní zařízení, software a služby mají v roce 2019 dosáhnou 1,8 bilionu dolarů.

Mobilita je jedním ze čtyř pilířů tzv. třetí platformy, nejnovější generace nastupujících technologií, které transformují celé odvětví. IDC sleduje vývoj na trhu mobility napříč regiony a tato data poskytují přehled firemních a spotřebitelských výdajů na hardware, software a služby, a to napříč odvětvími, podle regionu, podle jednotlivých hlavních trhů a podle velikosti firem.

Největší příležitostí je i český trh

Mezi klíčové předpovědi vyplývající z údajů patří to, že dodavatelé mobility najdou největší příležitost v Polsku, České republice a Maďarsku, neboť tyto země jsou v současnosti nejaktivnější v adopci mobility ve střední a východní Evropě.

Software je podle studie nejrychleji rostoucí technologickou kategorií v oblasti mobility v tomto regionu. Výdaje mají vzrůst z 183 milionů dolarů v roce 2015 na 309,5 milionu dolarů v roce 2019. Více než jedna třetina firem střední a východní Evropy (především velké podniky) vyvinuly nebo mají v úmyslu vyvinout jednu nebo více mobilních aplikací. 

Nástup komplexní správy zařízení v podnicích

V současné době je patrná změna na trhu správy mobilních zařízení směrem k adopci tzv. enterprise mobility managementu, který zahrnuje kromě správy zařízení i správu aplikací a správu mobilního obsahu. Zvýšený zájem je také o mobilní bezpečnost.

Výrobní, finanční a maloobchodní organizace patří v adopci firemní mobility mezi první. Zlepšení produktivity a služeb zákazníkům jsou hlavní faktory pro adopci mobility v oblasti výroby a maloobchodu. Hnací silou adopce v sektoru financí je převážně potřeba zajistit bezpečnější mobilní prostředí v souladu s předpisy a regulacemi.

Výdaje na mobilitu (včetně hardwaru, softwaru a služeb) ve výrobním průmyslu vzrostou podle IDC ze 3,4 miliardy dolarů v roce 2015 na 4,1 miliardy dolarů v roce 2019. V maloobchodě se zvýší z 1,7 miliardy na 1,8 miliardy dolarů. Výdaje na mobilitu v bankovním sektoru se za stejné období zvýší z 1,6 miliardy dolarů na 2,1 miliardy dolarů.

Nová generace bude mít vysoká očekávání

Dodavatelé mobilních technologií v regionu by měli mít na paměti několik faktorů, které souvisejí se specifiky jednotlivých zemí v CEE. Cena je obvykle konstantou v diskuzích o mobilitě, ale některé trhy jsou více citlivé na cenu než ostatní, např. v Polsku či Rusku," uvedla Ina Malatinská, programová manažerka IDC pro segment mobility ve střední a východní Evropě.

Mobilní strategie většiny podniků v regionu CEE jsou podle Malatinské stále do značné míry taženy IT odděleními. Postupně však podle ní budeme svědky většího vlivu non-IT oddělení v rozhodování o technologickém vybavení a strategii firem, např. i HR.

Souvisí to i s tím, že zanedlouho budeme svědkem příchodu nové generace zaměstnanců, která vyrůstala s nejnovějším modelem smartphonu nebo tabletu a která bude v práci očekávat stejnou míru technologického vybavení, kterou zná ze soukromého života," dodala Malatinská.

Zdroj: IDC








Úvodní foto: © Scanrail - Fotolia.com

Komentáře