IDC: Apple vstoupil na trh nositelné elektroniky a hned je světovou dvojkou

31. 8. 2015
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: Apple
Vynikající debut na trhu nositelné elektroniky má za sebou společnost Apple. Celkem 3,6 milionu prodaných hodinek Apple Watch ji dostalo na druhé místo celkového trhu a na suverénně první místo segmentu chytrých zařízení.

Hlavním tématem světového trhu nositelné elektroniky ve druhém kvartálu 2015 byl vstup Applu do tohoto segmentu. Analytici se shodovali, že Apple Watch přinesou svému výrobci velký úspěch, což se beze zbytku potvrdilo – Apple se hned v prvním čtvrtletí své přítomnosti na trhu stal světovou dvojkou, navíc na dohled od prvního Fitbitu.

Společnost IDC uvádí, že se ve druhém kvartálu celosvětově prodalo 18,1 milionu nositelných zařízení, což představuje masivní meziroční nárůst o 223,2 %. Vzhledem k tomu, že jde o nový segment, byl takto vysoký růst očekávatelný. IDC předpovídá nositelné elektronice, zejména té chytré, silný růst i v dalších letech.

Král chytrého segmentu

Je nutné dodat, že IDC ve statistikách nerozlišuje chytrou a základní nositelnou elektroniku („chytrost“ je definována podporou aplikací třetích stran). Hodinky Apple Watch chytré jsou, což z Applu dělá naprostého krále tohoto segmentu – druhý Samsung prodal jen šestinu toho, co Apple, který navíc zatím prodává jen na omezeném počtu trhů. Apple Watch celkově tvořily dvě třetiny všech chytrých zařízení prodaných během kvartálu.

IDC dodává, že pozoruje prohlubování propasti mezi chytrým a „hloupým“ segmentem a jejich jasné profilování – na jedné straně stojí levná zařízení se specifickým určením, nejčastěji fitness monitory, na druhé pak dražší univerzální zařízení s podstatně širšími funkcemi.

Samsung až pátý, navíc s propadem výsledků

V první pětici lze najít výrobce prvního i druhého typu. Lídrem trhu je výrobce fitness zařízení Fitbit, který během kvartálu prodal 4,4 milionu svých náramků, což představuje 158% zmeziroční zlepšení. Druhý skončil s odstupem 800 tisíc jednotek Apple se svým fantastickým debutem.

Třetí skončilo Xiaomi, které podobně Apple v loni ještě nebylo na trhu. Výrobce uspěl se svým levným náramkem Mi Band, a to zejména na svém domácím trhu v Číně. S velkým odstupem pak následuje čtvrtý Garmin se svými sportovními zařízeními.

Až pátou pozici obsadil Samsung, dosavadní lídr segmentu chytrých nositelných zařízení, a to jen velmi těsně před Huawei a Jawbonem. Samsung navíc rozhodně nemůže těšit skutečnost, že se mu na trhu, který vyrostl o více než 200 %, propadly výsledky, a to dokonce o čtvrtinu.

Tabulka – Přehled globálních výrobců nositelné elektroniky (miliony jednotek)

Výrobce

Prodej za 2Q15 

Podíl v 2Q15

Prodej za 2Q14

Podíl v 2Q14

Meziroč.

změna

1. Fitbit

4,4

24,3 %

1,7

30,4 %

158,8 %

2. Apple

3,6

19,9 %

x

x

x

3. Xiaomi

3,1

17,1 %

x

x

x

4. Garmin

0,7

3,9 %

0,5

8,9 %

40,0 %

5. Samsung

0,6

3,3 %

0,8

14,3 %

-25,0 %

ostatní

5,7

31,5 %

2,6

46,4 %

119,2 %

Celkem

18,1

100,0 %

5,6

100,0 %

223,2 %

Zdroj: IDC

ICTS24

Graf: Vývoj tržních podílů výrobců nositelné elektroniky

 

Zdroj: IDC

Čtěte dále

AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
eD system bodoval u HPE, je distributorem roku v oblasti SPB
eD system bodoval u HPE, je distributorem roku v oblasti SPB
T-Mobilu mírně klesly tržby, spotřeba dat dál stoupá dvouciferně
T-Mobilu mírně klesly tržby, spotřeba dat dál stoupá dvouciferně
GFI Software: Umělá inteligence v IT bezpečnosti automatizuje rutinní činnosti
GFI Software: Umělá inteligence v IT bezpečnosti automatizuje rutinní činnosti
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci