Globální m-commerce roste třikrát rychleji než celková e-commerce (Visa Europe)

Globální objem a hodnota on-line nákupů uskutečňovaných prostřednictvím mobilních zařízení (m-commerce) roste o 42 % ročně, zatímco celé odvětví elektronické komerce pouze o 13 %.

Globální m-commerce roste třikrát rychleji než celková e-commerce (Visa Europe)



Mobilní nákupy vykazovaly v uplynulých třech letech přibližně 42% nárůstu v objemu i hodnotě za rok, zatímco u klasických on-line nákupů prostřednictvím počítače se nárůst pohyboval pouze kolem 13 %. Vyplývá to z globálních statistik společnosti Visa.

Obliba nákupů přes mobil jde ruku v ruce s rozvojem nových platebních technologií. Díky chytrým telefonům jsou uživatelsky stále pohodlnější,“ uvedl Marcel Gajdoš, regionální manažer Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko.

Z dostupných statistik vyplývá, že trend mobilního nakupování se nejrychleji ujímá v severských státech Evropy. Dánsko od roku 2013 každoročně hlásí 550% nárůst, v těsném závěsu pak následují Norsko (54 %) a Švédsko (52 %). Stejné hodnoty (52 %) dosahuje i Čína.

Země středu už nyní vévodí celosvětovému žebříčku zemí s nejvyšším podílem lidí, kteří k nákupům aktivně využívají chytrý telefon nebo tablet – na tamním trhu jich je 68 %, což téměř na procento přesně shodně reflektují i statistiky z nedávné akce Singles Day společnosti Alibaba.

Průměrná výše jedné transakce prostřednictvím mobilního telefonu se v přepočtu pohybuje kolem 2 400 korun. Zajímavé je, že při nákupech pomocí tabletu bývá utracená částka až o třetinu vyšší – kolem 3 250 korun na jednu transakci.

Pokud jde o jednotlivé transakce, muži utrácejí v průměru o čtvrtinu víc než ženy (v přepočtu cca 3 000 ku 2400 Kč). Nejvíce peněz zákazníci utrácejí za počítače a elektroniku (v přepočtu 5 250 Kč) a za knihy, hudbu a hry (4 900 Kč). V dalších kategoriích mají transkace o poznání nižší hodnoty.

Graf - Průměrná výše útraty podle sortimentuGraf - Výše útraty podle sortimentu

Zdroj: Visa Europe








Úvodní foto: © tovovan - Fotolia.com

Komentáře