GfK: Zákazníci nakupují s chytrým telefonem v ruce, prodejci na to musejí reagovat

Podle šetření společnosti GfK si spotřebitelé při nákupech pomáhají mobilními zařízeními. Již 40 % nakupujících během nákupu srovnává ceny, stejný podíl se po telefonu radí s rodinou nebo přáteli. Třetina zákazníků si zboží fotografuje.

GfK: Zákazníci nakupují s chytrým telefonem v ruce, prodejci na to musejí reagovat



Společnost GfK provedla průzkum mezi uživateli mobilních telefonů z 23 zemí světa. Cílem bylo zjistit, jaké činnosti uživatelé pravidelně provádějí na svém mobilním telefonu, když jsou v obchodě.

Ukázalo se, že spotřebitelé nejčastěji porovnávají ceny a radí se přes telefon s přáteli či rodinou (shodně 40 %). Často si také fotografují produkty, o jejichž koupi uvažují (36 %).

V celosvětovém měřítku porovnávají ceny v obchodě pomocí mobilního telefonu častěji muži (42 %) než ženy (37 %).

Nejaktivnější jsou v tomto směru nakupující ve věkové kategorii 20–29, z nichž na telefonu porovná ceny přes internet téměř polovina (49 %). Následují věkové skupiny 15–19 a 30–39 (obě shodně 45 %).

Při nakupování v obchodě je řada spotřebitelů připojena k internetu a kamenné prodejny se podle toho musí zachovat. Pokud chtějí klasičtí, ale i online prodejci uspět, potřebují mít podrobný přehled o cenách online konkurence v reálném čase a musí na ně umět rychle reagovat,“ okomentoval výsledky průzkumu Adrian Hobbs, ředitel oddělení Online Pricing Intelligence společnosti GfK.

Pozor, zákazník má informace v reálném čase

Z celosvětového hlediska je procento mužů, kteří při nákupu v obchodě používají chytrý telefon k tomu, aby se poradili s přítelem nebo členem rodiny, téměř stejné jako u žen. Pravidelně se takto radí 40 % žen a 39 % mužů.

Nejčastější je toto chování u věkové kategorie 20–29 let (48 %). V těsném závěsu jsou teenageři ve věku 15–19 let se 47 % a třetí místo patří věkové skupině 30–39 se 40 %.

Z toho podle GfK plyne, že nakupující mohou nyní získat názory a rady od svých blízkých přímo ve chvíli, kdy se na prodejně rozhodují o nákupu.

Personál prodejny a proces nakupování v kamenné prodejně jsou tak konfrontovány s důležitým novým externím faktorem, který ovlivňuje chování zákazníka v obchodě. 

Třetím nejčastějším využitím mobilního telefonu při nakupování v obchodě je pak focení zboží, o jehož koupi spotřebitelé uvažují. V celosvětovém měřítku se tato aktivita těší stejné oblibě u mužů i u žen, konkrétně ji provádí 36 % zástupců obou pohlaví.

I u fotografování platí, že je častěji provádějí mladší věkové kategorie. Žebříčku vévodí teenageři (15–19 let) s 44 % a mladí lidé (20–29 let) s 43 %. S 39 % pak následuje věková kategorie 30–39 let. 

Infografika – Nakupování s chytrým telefonem

Zdroj: GfK


Průzkum proběhl v létě 2014 a zúčastnilo se jeji přes 25 000 uživatelů mobilních telefonů z Argentiny, Austrálie, Belgie, Brazílie, Číny, Francie, Indie, Indonésie, Itálie, Japonska, Jihoafrické republiky, Jižní Koreje, Kanady, Mexika, Německa, Polska, Ruska, Španělska, Švédska, Turecka, Ukrajiny, USA a Velké Británie.

Zdroj: GfK








Úvodní foto: © .shock - Fotolia.com

Komentáře