GfK: V západní Evropě stoupá objem nákupů po internetu – vedou kávovary

Společnost GfK zveřejnila výsledky studie v oblasti malých domácích spotřebičů v západní Evropě pro první pololetí roku 2013.

GfK: V západní Evropě stoupá objem nákupů po internetu – vedou kávovary



Podle výzkumu společnosti GfK rostl v prvním pololetí roku 2013 celosvětový trh s malými domácími spotřebiči meziročně o 3 %, zejména díky evropským zákazníkům. Ukázalo se rovněž, že stále více spotřebitelů nakupuje na internetu.

V rámci západní Evropy v uvedeném období nejvíce rostly německý a britský trh, o 9 %, resp. 7 %. Mnoho spotřebitelů se ve srovnání s předchozími léty rozhodovalo pro přístroje s vyspělejšími a modernějšími funkcemi.

O pětinu více nákupů on-line

V prvních šesti měsících letošního roku pokračoval růst obliby nakupování na internetu. Celkově se on-line nakoupilo o 21 % více malých domácích spotřebičů než ve stejném období předchozího roku.

Oblíbenost internetových nákupů však není plošná. Zatímco v Německu, Nizozemsku nebo Velké Británii byl podíl pětinový až čtvrtinový, přitom ve Španělsku a Itálii se on-line uskutečnilo je 6 %, resp. 7 % nákupů.

Největší poptávka je po kávovarech

Které spotřebiče nejvíce přispívají k růstu západoevropského trhu? Jde o plně automatické kávovary a espressa, jejichž popularita stoupá a které stále častěji nahrazují tradiční překapávače.

K tomu se přidává i nárůst prodeje kuchyňských spotřebičů a inovativních pomocníků na čištění podlahy s přídavnými funkcemi, například dobíjecích ručních vysavačů, nebo tyčových a robotických vysavačů.

Západoevropský trh s kávovary a automaty na espresso roste. Z větší části za tento nárůst vděčí plně automatickým kávovarům a espressům, především těm s cenou nižší než 500 euro. Nejvíce k tomuto trendu přispělo Německo, kde trh narostl meziročně o 10 %.

Prodej kávových sáčků a kapslí také dramaticky vzrostl především díky extrémně rychlému růstu v Německu a Velké Británii. K růstu se přidaly i klesající ceny; téměř polovina prodaných zařízení na výrobu kávy byla levnější než 75 euro.

Rychle se rozvíjel i segment přístrojů na péči o podlahy, kde tržby stouply o 8 %. Na německém a britském trhu, které k tomuto rozvoji přispěly nejvíce, došlo k nárůstu tržeb o téměř 13 %. Segment dobíjecích ručních vysavačů rostl o 89 %.

U největšího segmentu, válcových vysavačů, i nadále roste prodej bezsáčkových vysavačů. Sáčkové vysavače naopak zaznamenaly značný pokles prodeje. K největšímu nárůstu, o 22 %, v segmentu bezsáčkových vysavačů došlo v Německu. Nadále trvá popularita robotických vysavačů. I zde nejvíce k růstu přispěl německý trh s nárůstem o 63 %, a Španělsko, kde tržby vzrostly o 21 %.

O 3 % vzrostl v západní Evropě prodej přístrojů pro osobní péči. Bylo tomu tak především díky přístrojům na ústní hygienu. Ve všech zemích stoupaly prodeje ústních sprch. Německý a britský trh významně přispěly k nárůstu trhu s elektrickými zubními kartáčky.

Po období propadu začal opět růst (o 4 %) také segment fénů v západní Evropě. I nadále trval zájem o péči o vlasy a vousy: k růstu tržeb za prodej přístrojů sloužících k osobní péči proto přispěl i prodej různých stylerů, zastřihovačů a elektronických hřebenů. Silný nárůst zaznamenaly i přístroje na péči o ruce, nohy a pleť.

V prodeji žehliček se západoevropský trh propadl o 6 %. Klesly dva nejvýznamnější segmenty, systémové (parní) žehličky o 9 % a klasické napařovací žehličky o 4 %). V Německu však o 17 % stouply tržby z prodeje integrovaných žehlicích prken a o 15 % tržby z parních žehliček se stálým přítokem vody.

Studie se opírá o data sebraná z malobchodního panelu společnosti GfK v Německu, Francii, Spojeném království, Itálii, Španělsku a Nizozemsku v první polovině roku 2013.

Zdroj: GfK








Úvodní foto: © buchachon - Fotolia.com

Komentáře