GfK: Prodej fitness náramků a chytrých hodinek se v roce 2015 ztrojnásobí

Analytici z GfK uvádějí, že zatímco v roce 2014 se globálně prodalo 17,6 milionu jednotek, z toho 4,1 milionu chytrých hodinek, letos to bude celkem 51,2 milionu a chytré hodinky budou tvořit více než polovinu.

GfK: Prodej fitness náramků a chytrých hodinek se v roce 2015 ztrojnásobí



Společnost GfK zveřejnila svou prognózu vývoje světového trhu fitness náramků a chytrých hodinek v roce 2015, ve které počítá s masivním růstem tohoto segmentu.

Ve srovnání s rokem 2014 se má prodej těchto produktů v letošním roce ztrojnásobit z 17,6 milionu na 51,2 milionu.

Kromě růstu má dojít i k vyrovnání podílů obou produktových kategorií. Zatímco v roce 2014 tvořily chytré hodinky jen 4,1 milionu celkového objemu a zbylých 13,5 milionu tvořila zařízení pro sledování fyzické aktivity a zdravotního stavu (HTF), v roce 2015 budou jejich podíly prakticky totožné.

Rok 2015 tedy bude především ve znamení chytrých hodinek – jejich prodej podle prognózy vyroste o zhruba 536 %.

Nové značky a splývání segmentů

Masivní růst segmentu chytrých hodinek GfK zdůvodňuje mimo jiné vstupem nových výrobců na trh (a přestože společnost není konkrétní, troufneme si odhadnout, koho tím asi myslí).

Vliv však má mít i rostoucí podskupina zařízení se SIM kartou, která se mohou přímo připojit k mobilní síti a jsou tak zcela nezávislá na chytrém telefonu.

Průzkum GfK odhalil, že více než polovina (56 %) dotazovaných uživatelů chytrých telefonů považuje tuto možnost za velmi důležitou a zvýšila by u nich pravděpodobnost zakoupení chytrých hodinek, protože pak by mohli chytrý telefon odložit doma.

Na růstu trhu nositelné elektroniky se budou podle GfK pravděpodobně podílet také zařízení s módním designem (například analogové chytré hodinky) nebo senzory zabudované do šperků (o prodeji chytrých hodinek jako módního doplňku jsme psali v nedávném komentáři).

Mnoho spotřebitelů si zatím neuvědomuje, jaké další výhody nabízejí chytré hodinky. Jsme přesvědčeni, že tento názor se letos změní díky marketingovému úsilí tohoto průmyslu. Oba segmenty se navíc už od druhé poloviny roku 2014 stále více sbližují, což podporuje růst trhu,“ uvádí Jan Wassmann, globální produktový manažer GfK pro nositelnou elektroniku.

Wassmann tímto sbližováním poukazuje na pokračující splývání obou produktových kategorií. Výrobci HTF uvádějí na trh nové modely s funkcemi, jako je čtení oznámení a zpráv, zatímco řada nových chytrých hodinek zase umožňuje snímání tepové frekvence a nabízí funkce ke sledování pohybové aktivity.

Tabulka 1 – Prognóza vývoje prodeje podle produktových kategorií (miliony jednotek) 

Produktová kategorie

2014

2015

Chytré hodinky

4,0

26,1

HFT (Health & Fitness Tracker)

13,5

25,0

Celkem

17,6

51,2

Zdroj: GfK

Tabulka 2 – Prognóza vývoje prodeje podle regionů (miliony jednotek)

 Region

Chytré hodinky

HFT

 

2014

2015

2014

2015

Západní Evropa

0,8

5,4

4,0

7,1

Asie a Tichomoří (rozvinuté trhy)

0,8

5,3

2,5

4,5

Severní Amerika

1,2

7,4

4,8

8,5

Rozvinuté trhy celkem

2,8

18,1

11,3

20,1

         

Střední a východní Evropa

0,2

1,3

0,6

1,1

Čína

0,5

3,6

0,9

2,3

Asie a Tichomoří (rozvíjející se trhy)

0,2

1,4

0,2

0,4

Jižní Amerika

0,1

0,6

0,2

0,5

Střední Východ a Afrika

0,2

1,1

0,3

0,6

Rozvíjející se trhy

1,2

8,0

2,2

4,9

         

Celý svět

4,0

26,1

13,5

25,0

Zdroj: GfK


Průzkum GfK proběhl v říjnu 2014 mezi 5 000 uživateli chytrých telefonů v Číně, Jižní Koreji, Německu, USA a Velké Británii.

Zdroj: GfK









Úvodní foto: © Dan Race - Fotolia.com

Komentáře