Gartner: Trh aplikační infrastruktury a middlewaru rostl v roce 2013 o 5,6 %

Podle Gartneru jsme na prahu éry "integrovaného byznysu", v němž nejsou propojeny pouze aplikace a procesy, ale součástí je i internet věcí. I z toho důvodu mají inovativní výrobci dosahovat vyššího růstu než tradiční poskytovatelé.

Gartner: Trh aplikační infrastruktury a middlewaru rostl v roce 2013 o 5,6 %



Podle zprávy společnosti Gartner dosáhl světový obrat trhu aplikační infrastruktury a middlewaru (AIM) v roce 2013 částky 21,5 miliardy dolarů, což představuje 5,6% nárůst oproti předchozímu roku.

Přichází koncept integrovaného byznysu

AIM projekty se stávají základními kameny digitálního byznysu,“ uvedl Fabrizio Biscotti, ředitel výzkumu v Gartneru.

Přestože jdou tradiční AIM produkty stále na odbyt, spatřujeme rostoucí zájem o nová řešení, zejména PaaS (platforma jako služba), messaging s nízkou latencí, komplexní zpracovávání událostí nebo in-memory datové mřížky. Tyto technologie jsou nutné pro vybudování komplexních digitálních strategií, například propojení digitálního marketingu a prodejních kanálů nebo poskytnutí sociální sítě prasovní síle .“

Gartner uvádí, že nové příležitosti v oblastech cloudu, internetu věcí, mobility, inteligentních obchodních operací nebo in-memory computingu pomáhají AIM poskytovatelům hrát aktivní role inovátorů.

Jsme svědky počátků konceptu 'integrovaného byznysu', kde už nejsou propojené jen aplikace nebo procesy, ale i senzory a věci,“ dodává Fabrizio Biscotti.

Štíhlá a flexibilní řešení přinášejí vyšší růst

Massimo Pezzi , víceprezident Gartneru, v komentáři dodává, že si firmy začaly uvědomovat výhody nových možností a taktéž začaly chápat, že jejich současné stategie týkající se infrastruktury a middlewaru již nejsou dostačující. Současné nároky podle něj vyžadují mnohem větší flexibilitu, škálovatelnost, adaptibilitu a podporu rostoucího množství koncových bodů.

I z toho důvodu podle Gartneru rostli tradiční výrobci AIM produktů jen nepatrně, zatímco ti, kteří vsadili na open source nebo PaaS dosahují i dvouciferných meziročních změn k lepšímu.

Co se týče rozdělení trhu, Gartner uvádí, že pořadí největších výrobců je již tři roky stejné. Trhu tedy i v loni vévodilo IBM s 30% podílem a 1,6% meziročním růstem.

Hlavními regiony jsou pro AIM Severní Amerika a západní Evropa, odkud pochází 44,3 %, resp. 24.9 % světových tržeb. Region MEA v loni dosáhl nejvyššího meziročního růstu o 13,5 %, následován APAC (9,2% růst) a Severní Amerikou (8% růst).

Tabulka 1 – Srovnání největších výrobců AIM softwaru (miliony dolarů)

Společnost

Obrat v 2013 

Podíl v 2013 

Obrat v 2012 

Podíl v 2012 

Meziroční změna

IBM

6 448

30,0 %

6 345

31,1 %

1,6 %

Oracle

3 298

15,3 %

3 285

16,1 %

0,4 %

Microsoft

1 084

5,0 %

1 023

5,0 %

6,0 %

Software AG

703

3,3 %

650

3,2 %

8,1 %

Tibco

545

2,5 %

558

2,7 %

-2,3 %

ostatní

9 435

43,9 %

8 519

41,8 %

10,8 %

Celkem

21 512

100,0 %

20 378

100,0 %

5,6 %

Zdroj: Gartner








Úvodní foto: © kentoh - Fotolia.com

Komentáře