Gartner: Globální trh CRM softwaru vyrostl v roce 2015 hlavně díky SaaS

Trh rostl díky cloudovým řešením, zejména pak díky modelu SaaS, který vykázal meziroční nárůst tržeb o 27 %. Příjmy z klasických licencí naopak mírně poklesly. V čele trhu si Salesforce upevnilo svůj náskok na konkurenci.

Gartner: Globální trh CRM softwaru vyrostl v roce 2015 hlavně díky SaaS



Společnost Gartner uvedla, že globální trh CRM softwaru (řešení pro řízení vztahů se zákazníky) vykázal v roce 2015 meziroční nárůst hodnoty o 12,3 % na 26,3 miliardy dolarů. O růst se postarala cloudová řešení, zejména SaaS (software jako služba).

Tržby z CRM softwaru dodávaného jako služba vyrostly v roce 2015 meziročně o 27 %, zatímco příjmy výrobců z on-premise licencí se naopak snížily o 1 %. Loňský rok byl podle Gartneru ve znamení velkých fúzí a akvizic, kterých proběhlo více než třicet.

Největším trhem CRM softwaru byl v roce 2015 region Severní Ameriky, ze kterého pocházelo 55,7 % globálního příjmů výrobců. Trh v regionu navíc rostl dvouciferným tempem, zatímco v oblasti EMEA došlo k poklesu vlivem nepříznivého kurzu dolaru. Místní výrobci, kteří vykazují příjmy v eurech, však dosahovali dvouciferných nárůstů.

Rozdělení trhu zůstává prakticky totožné

Pětice největších globálních výrobců společně držela 45 % trhu, přičemž jejich podíly se oproti roku 2014 změnily jen o jednotky procentních bodů. Největší změnou tak bylo „střídání“ na pátém místě, kde Adobe nahradilo IBM a vyšachovalo ho z elitní skupiny.

Lídrem světového trhu CRM softwaru zůstává Salesforce s 19,7% podílem a výrazným meziročním nárůstem tržeb. Druhý zůstal SAP, jehož výsledky však meziročně stagnovaly a podíl společnosti se proto snížil těsně nad 10 %.

Ve srovnání s rokem 2014 si mírně pohoršil i třetí Oracle, zatímco čtvrtý Microsoft v loňském roce pokořil hranici jedné miliardy dolarů. Té se přiblížilo i již zmíněné Adobe, které díky růstu tržeb o necelých 200 milionů dolarů nově uzavírá pětici největších výrobců.

Tabulka – Přehled trhu CRM softwaru (miliardy dolarů)

Výrobce

Tržby

2015

Podíl

2015

Tržby

2014

Podíl

2014

1. Salesforce

5,170

19,7 %

4,268

18,2 %

2. SAP

2,684

10,2 %

2,669

13,0 %

3. Oracle

2,046

7,8 %

2,119

9,1 %

4. Microsoft

1,141

4,3 %

0,951

4,1 %

5. Adobe

0,936

3,6 %

0,738

3,2 %

ostatní

14,307

54,4 %

12,658

55,4 %

Celkem

26,287

100,0 %

23,404

100,0 %

Zdroj: Gartner









Úvodní foto: © spiral - Fotolia.com

Komentáře