Ericsson: 18 % Čechů chce do roka nový chytrý telefon, 16 % chce nový tablet

Studie Ericsson Mobility Report ukázala nízkou penetraci chytrými telefony a tablety v ČR, zároveň však poukázala na silnou poptávku po těchto zařízeních.

Ericsson: 18 % Čechů chce do roka nový chytrý telefon, 16 % chce nový tablet



Studie společnosti Ericsson s názvem Ericsson Mobility Report, z níž jsme vám před dvěma dny přinesli prognózu vývoje segmentu mobilních telefonů , přinesla i údaje o užívání počítačů a mobilních zařízení v evropských zemích.

Údaje této studie pro Českou republiku uvádějí, že na rozdíl od západních trhů u nás ještě nedošlo k takovému „usazení“ chytrých telefonů, aby se tato zařízení stala primárním prostředkem pro jakoukoliv činnost spojenou s užíváním internetu.

Průzkum mezi českými uživateli chytrých telefonů ukázal, že ve všech oblastech, ať šlo o chatování, čtení zpráv nebo on-line baknovnictví či nakupování, nejvíce používají notebooky. Výjimku tvoří jen hraní počítačových her, kde čeští uživatelé nejčastěji zasedací ke stolnímu PC.

Ve Švédsku je naopak chytrý telefon primárním zařízení pro celou polovinu sledovaných činností.

Tabulka 1 – Přehled primárních zařízení majitelů chytrých telefonů pro jednotlivé on-line činnosti

Zdroj: Ericsson

Český trh je nenasycený, tedy nabízející příležitosti

Studie dále ukazuje, že Česká republika je s 31% penetrací chytrých telefonů mezi uživatele internetu pod evropským průměrem. Ve Švédsku toto číslo například dosahuje 78 %, ve Spojeném království 64 % a v Německu 59 %.

Pokud jde o tablety, Česká republika má penetraci 8 % mezi uživateli internetu, čímž rovněž zaostává za západními trhy, kde se penetrace pohybuje kolem 30 % (ve Švédsku, Španělsku nebo Spojeném království).

Ericsson však na druhou stranu uvádí, že až 18 % českých spotřebitelů má v úmyslu si v příštích 12 měsících koupit nový chytrý telefon. Necelá polovina z nich si tento přístroj koupí poprvé, zbytek bude kupovat nový model. Díky tomuto zájmu má penetrace vzrůst z 31 % na 39 %.

Jak uvádí Michael Björn, ředitel výzkumu Ericsson ConsumerLab, velmi podobně jsou na tom čeští spotřebitelé s tablety:

Odhodlání k nákupu nového tabletu v nadcházejících 12 měsících deklaruje 16 % Čechů. To je výrazně více než v případě zařízení, jako jsou notebooky, MP3 přehrávače, videokamery, zařízení GPS nebo přenosné herní konzole, které jsou v plánech pouze 2–6 % Čechů. To není jen výsledkem nasycení trhu u těchto zařízení, ale také proto, že chytré telefony a tablety nabízejí připojení a všestrannost, oproti jiným zařízením.“

Zdroj: Ericsson








Úvodní foto: © CLIPAREA.com - Fotolia.com

Komentáře