Dodávky tabletů jsou nejnižší za poslední tři roky

Prodeje tabletů byly ve 2. čtvrtletí podle analytických společností nejnižší za poslední tři roky. Na druhou stranu se Canalys i IDC shodují, že firemní využití tabletů poroste.

Dodávky tabletů jsou nejnižší za poslední tři roky



Statistiky společnosti Canalys ukazují ve 2. kvartálu 2016 nejnižší prodeje tabletů za poslední tři roky. Na druhou stranu Canalys i IDC vidí záblesk naděje v poptávce firem po detachables (tablety s oddělitelnou klávesnicí), jako jsou Microsoft Surface Pro a iPad Pro.

Poptávku organizací v tomto segmentu by navíc mohl podpořit nyní vydaný Windows 10 anniversary update. Podobně tak by mohla pomoci nová verze Androidu zvaná Nougat, která má vylepšit podporu multitaskingu.

V uplynulém čtvrtletí Canalys zaznamenal 16% pokles dodaných tabletů na 35 milionů kusů. IDC udává celkové dodávky 38,7 milionu, což je meziroční pokles o 12,3 %.

Podle metodiky Canalysu je jedničkou Apple s 28% tržním podílem, druhý je Samsung s 16 % a o třetí a čtvrté místo se téměř dělí Lenovo se 7 % a Huawei s 6 %.

IDC podává podobné výsledky, když první Apple dosahuje 25,8 %, druhý Samsung drží 15,6 %, třetí Lenovo 6,6 % a čtvrté Huwei 5,6 % trhu. Analytici IDC navíc na pátém místě uvádějí Amazon s tablety Fire a 4% podílem na trhu.

Již více než dva roky analytici sledují klesající trh tabletů. Primárními důvody poklesu jsou odložené nákupy spotřebitelů kvůli větším smartphonům (s úhlopříčkou 5,5‘‘ a více), které jsou alternativou malým tabletům.

IDC i Canalys se shodují v tom, že dodávky tabletů do firem porostou až do roku 2020, tento růst však nevykompenzuje celkový pokles.

Pokračující přechod k Windows 10 a příchod multitaskingu v Androidu Nougat by mělo výrobcům poskytnout příležitost vydělat na prodeji tabletů a přidružených služeb pro firmy,“ uvedl Tuan Anh Nguyen, analytik Canalysu.

Většinu tabletů dodaných ve 2. kvartálu poháněl OS Android (65 %), následovaný iOsem (26 %) a Windows.

I přes pokračující pokles prodeje slate tabletů, tento form faktor stále představuje přes tři čtvrtiny trhu. „Zatímco růst v kategorii detachables je nepopiratelný, slate tablety nadále představují majoritu segmentu,“ uvedl Jean Phillipe Bouchard, výzkumný ředitel v IDC.

Tab.: Top pět výrobců tabletů podle podílu, dodávek (mil, kusů), růstu, Q2 2016

Výrobce

Dodané kusy v Q2-2016

Tržní podíl v Q2-2016

Dodané kusy v Q2-2015

Tržní podíl v Q2-2015

Meziroční změna

1. Apple

10,0

25,8 %

11,0

24,9 %

-9,2 %

2. Samsung

6,0

15,6 %

8,0

18,2 %

-24,5 %

3. Lenovo

2,5

6,6 %

2,5

5,6 %

3,1 %

4. Huawei

2,2

5,6 %

1,3

2,9 %

71,0 %

5. Amazon

1,6

4,0 %

0,1

0,3 %

1208,9 %

Ostatní

16,4

42,4 %

21,3

48,2 %

-22,9 %

Celkem

38,7

100,0 %

44,1

100,0 %

-12,3 %

Zdroj: IDC Worldwide Quartlerly Tablet Tracker, srpen 2016

Zdroj: IDC, Canalys









Úvodní foto: ChannelWorld

Komentáře